Трасето от бившата АМ „Люлин“ и настояща АМ „Струма“, което беше затворено заради срутище, е минавало покрай скат, който по проект не е имал даже предпазна мрежа, а това е сериозна грешка при строителството на участъка. Това заяви пред журналисти шефът на пътната агенция Георги Терзийски.
„Този скат не е бил проектиран да бъде замрежен и укрепен, когато наистина в годините на изграждане – 2007-2008 г., освен с разгърмяването на масива, е имало недобри решения по отношение на укрепването. В изграждането наистина има грешка, налага се да укрепваме не само тук“, посочи той.
По думите му екипите са успели да обрушат изцяло ската, така че да се осигури безопасно движение. Предстои поставянето на мрежа, която да крепи скалите или поне да намали скоростта на евентуални отломки.
По отношение на аналогичната ситуация в Искърското дефиле, където обаче преминаването е напълно невъзможно, Терзийски не се ангажира с краен срок, като единствено посочи, че „амбицията е максимално бързо да отворим участъка, но след като наистина се убедим, че всичко ще бъде безопасно“.
Той посочи, че всички областни пътни управления започват денонощни обходи на рисковите участъци и при нужда „дори ще се стига до затваряне на участъци, за да започнат веднага дейности по обрушване и укрепване на съответния район“.