*Платена публикация

По данни на една от големите американски маркетингови агенции, през 2022 година оптимизацията на сайта за търсачки (SEO) може да намали разходите за привличане на клиенти средно с 87,41% в сравнение с платената реклама в интернет.

Каква е разликата между бързи пари за бързи резултати и дългосрочна инвестиция в бизнес развитието онлайн? Обобщаваме най-полезната информация от света на търсачките в следващите редове.

Защо органичното класиране работи по-добре от платената реклама?

Добрият продукт рядко е достатъчен за добри продажби - и това е урок, който се учи най-добре в практиката.

Ако сте преминавали през процеса на изграждане на бранд, то вероятно имате представа за спецификата и цените на рекламата в интернет. Казано накратко - онлайн търсачките и социалните мрежи таксуват бизнеса за брой преглеждания или брой посещения на сайта.

Всеки достигнат потребител и неговият клик калкулират суми по вашия рекламен акаунт, а конверсиите рядко са особено вдъхновяващи.

Причините са няколко, а най-важната е и най-очевидната. Всяка платена реклама - независимо дали е в Google или във Facebook - има специално обозначение за спонсорирано съдържание. Макар и на подсъзнателно ниво, това винаги носи посланието “искат да ми продадат нещо”.

След скорошно допитване до гилдията на маркетолозите, 49% от специалистите посочват, че органичното търсене носи най-голяма възвръщаемост на инвестираните средства. От друга страна едва 19% твърдят, че за тях по-добре работи платеното търсене.

Тези 30% разлика са разликата между “искат да ми продадат нещо” и “имат нещо, което ми трябва”. А тази разлика се постига с постоянство и дългосрочна стратегия.

Колко струва платената реклама в търсачките в сравнение с SEO?

Цените на платените PPC кампании в Google не са фиксирани, а зависят от нишата и конкуренцията. Колкото повече търсения има дадена фраза и колкото повече конкуренти има на пазара, толкова по-висока е цената на клик.

Някои от конкурентните фрази за реклама в България могат да достигнат до 10 долара (или около 20 лева) на клик, докато на пазара в САЩ има и фрази с цена над 50 долара (или около 100 лева) на клик.

На фона на този постоянен разход, SEO се откроява като интелигентна дългосрочна алтернатива, която е както по-евтина, така и по-смислена от бизнес гледна точка.

За разлика от бързите пари за бързи резултати с реклама, SEO представлява стратегия за постигане на органично класиране в топ позициите в Google. Услугата е комплексна и многопосочна, като дава по-бавни, но значително по-устойчиви резултати.

За разликата от цената на клик, SEO се заплаща на месечна база и включва работа по няколко напрвления. Това са:

  • Техническа оптимизация на сайта за скорост, структура, архитектура и използваемост;
  • Стратегия за създаване на полезно съдържание, отговарящо на изискванията на потребителите и търсачките;
  • Стратегия за популяризиране на сайта чрез външни връзки, споменавания и изграждане на онлайн авторитет.

Резултатите можете да очаквате от няколко месеца до година след стартиране на процеса. Те обаче са ориентирани към бъдещето, тъй като веднъж постигнато, класирането се поддържа с много по-малко усилия и ресурс.

В крайна сметка, инвестицията в SEO се изплаща многократно чрез спестените в дългосрочен план пари за платена реклама.

Има ли правилен и грешен начин да се прави SEO?

Когато започнете да търсите SEO агенция за оптимиране на сайта ви, вероятно ще попаднете на впечатляващ ценови диапазон с още по-впечатляващи разлики в предлаганите подходи и услуги.

Истината е, че SEO рядко може да гарантира светкавични резултати, а ако някой ви ги обещава, то той най-вероятно се опитва да ви заблуди. Макар и далеч от точна наука, SEO има добри практики и ясна логика на процеса. Те изискват анализ, стратегиране и прилагане на стратегията - процес, който е свързан с определен времеви и финансов ресурс.

Именно ясните критерии за успех и точните стъпки за покриването на тези критерии могат да бъдат най-добрия ви ориентир по отношение на надеждността на избрания изпълнител.

За щастие, в България съществуват немалко отлични специалисти и SEO компании с международни успехи. Именно българската компания Serpact е и носител на престижните Европейски и Световни награди в SEO, което е достатъчен показател за надеждност на процеса и резултатите.

За да успее бизнеса ви онлайн е нужно само едно - да се доверите на правилните експерти и да оберете плодовете на решението си.