Имот на семейство във Варна вече четири месеца е без ток заради повреда, настъпила не по тяхна вина. Всичките им жалби до различните институции са без резултат.
За да имат ток в имота си, преди 14 г. семейство Янкови прекарват за своя сметка трасе от близо 600 м, съобразявайки се и с последния детайл от закона. 5 години по-късно обаче по същото трасе кабели прекарват и от БТК.
С това започват проблемите на семейството – авариите стават периодични, а през ноември електрозахранването им окончателно спира. Наемат лаборатория, която установява, че повредата е в шахта на компанията. „Нашите кабели, които са били там, те са ги бетонирали. Зазидали са ги и са ги наранили, и затова кабелът е прегорял и е гръмнал”, обяснява Янчо Янков.
Разбирайки за проблема, семейството пуска жалби до всички институции и до компанията.
Екип на bTV потърси позицията на мобилния оператор – изпратиха ни същия отговор, който получава и семейство Янчеви. Според компанията претенциите им са неоснователни, тъй като телефонното кабелно захранване е реализирано при стриктно спазване на всички законови изисквания, а строежът е въведен в експлоатация без забележки.
Институциите също вдигат рамене. РДНСК препраща жалбата им до общината, тъй като строежът е четвърта категория, а от общината само проверяват документите.
Така се оказва, че няма институция, която да провери действително как са изградени шахтите и дали са допуснати грешки или не, а евентуалната съдебна битка може да трае години. Дотогава семейството трябва да стои без ток.
Другото възможно решение, което дават от общината – хората за своя сметка по някакъв начин да отстранят аварията, което може да им струва хиляди… нищо, че не е по тяхна вина.