Статистиката за най-голям брой сериозни нарушения на пътя и катастрофи води село Поликрайще.

През селото минава републиканския път, който поема целия международен трафик Русе - Свиленград. Местните от години водят битка за съответствие между маркировка и пътни знаци, както и за засилен контрол и глоби, но без резултат.

Снимка: bTV

Опасната отсечка от 3 километра минава покрай училище, спортно игрище и десетки къщи, повечето на отстояние едва метър от пътя.

„Някой може да ни отнесе. Тука също са ставали катастрофи. И нищо. Просто едно бездушие отвсякъде“, казва Димитър Рафаелов от Поликрайще.

Снимка: bTV

Ограничението на скоростта от 50 км/час, видимо с просто око, не се спазва. Според маркировката изпреварването е забранено.

"Трафикът варира между 10 000 и 12 000 превозни средства на денонощие. Асфалтът е под всякаква критика“, обяснява Петър Сомов.

Снимка: bTV

За да докаже сериозността на проблема, Димитър Димитров е монтирал камера за видеонаблюдение. Разполага с колекция от нарушения на пътя, сред които и катастрофи с пострадали.

"Причините посочени за произшествията са несъобразена скорост и неспазване на дистанция, а мерките, които е трябвало да бъдат предприети, са смешни. Това е опресняване на пътната маркировка в краткосрочен план, в средносрочен план и в дългосрочен план - единствената мярка!“, обясни мъжът.

Снимка: bTV

Отскоро, с цел ограничаване на скоростта, платното е надраскано." "Но какво от това?" , пита Димитър.

"Резултат няма. На всичкото отгоре има знаци, пътни знаци несъответстващи с пътната маркировка, а знаем, че пътните знаци имат по-голяма тежест от маркировката", казва още той.

Сред най-честите нарушители са международните шофьори, категорични са местните и твърдят, че глоби не ги застигат. И настояват за: стационарни камери за скорост, повдигнати пешеходни пътеки, експертна оценка и анализ за състоянието и качеството на пътя. И решение на проблем с над 20-годишна давност.