Софийският градски съд гледа мярката за неотклонение на шофьора на джипа, предизвикал тежката катастрофа, при която загина журналистът Милен Цветков. Обвинението срещу Кристиан Николов беше променено и той ще отговаря за умишлено убийство.
За това престъпление се предвижда от 15 до 20 г. лишаване от свобода или доживотен затвор. Прокуратурата поиска най-тежката мярка за неотклонение – „Задържане под стража“.
Според обвинението, 22-годишният мъж се е движил с висока скорост, не е спрял на червен светофар, като е причинил умишлено смъртта на Цветков. Случаят е особено тежък, защото Николов е употребил голямо количество наркотици преди катастрофата – кръвната проба е показала наличие на марихуана, амфетамин, кокаин и бромазепан (Лексотан).
Също така, той е застрашил живота и здравето на множество участници в движението, като деянието е извършено на оживено място. Съдебно-медицинската експертиза е показала, че Цветков е получил множество травми, несъвместими с живота.
Днес с обвинение се сдоби и майката на Кристиан Николов – Десислава Николова, защото е предоставила джипа си на шофьор, употребил наркотици. Двамата спътници на Кристиан – Георги и Никола също имат обвинения за притаяване на истината. Те са отказали да съдействат на разследването.
Експерти по пътна безопасност твърдят, че той е карал поне със 140 км/ч. Бившият следовател Георги Илиев уточни, че прави този извод на база на пораженията по двете коли и траекторията им след удара.
По думите на Илиев при такава катастрофа, независимо от коланите, се получават травми, несъвместими с живота.
„С тази скорост, колкото и души да имаше в „Субару“-то, всички щяха да имат такива тежки увреждания“, допълни Илиев.
Според бившия следоветел, подобен вид катастрофи са сравнително редки. По думите му е истинско чудо, че няма и други пострадали.
Обяснява си липсата на реакция с употребата на наркотици. „Този водач е нямал никакво намерение да спре автомобила“, допълни експертът.
Днес на мястото на инцидента беше направена инспекция от Европейския център за транспортни политики и Столичната община.
„Това, което правим няма нищо общо с разследването, държа да подчертая. Забелязали сме, че това е участък, на който често стават катастрофи. Целта – ние да предложим решения“, каза Диана Русинова, Европейския център за транспортни политики.
След като данните се анализират, ще бъдат напревени предложения, ако се установят проблемни участъци.