Софийският градски съд гледа мярката за неотклонение на шофьора на джипа, предизвикал тежката катастрофа, при която загина журналистът Милен Цветков. Обвинението срещу Кристиан Николов беше променено и той ще отговаря за умишлено убийство.

За това престъпление се предвижда от 15 до 20 г. лишаване от свобода или доживотен затвор. Прокуратурата поиска най-тежката мярка за неотклонение – „Задържане под стража“.

Според обвинението, 22-годишният мъж се е движил с висока скорост, не е спрял на червен светофар, като е причинил умишлено смъртта на Цветков. Случаят е особено тежък, защото Николов е употребил голямо количество наркотици преди катастрофата – кръвната проба е показала наличие на марихуана, амфетамин, кокаин и бромазепан (Лексотан). 

Също така, той е застрашил живота и здравето на множество участници в движението, като деянието е извършено на оживено място. Съдебно-медицинската експертиза е показала, че Цветков е получил множество травми, несъвместими с живота. 

Днес с обвинение се сдоби и майката на Кристиан Николов – Десислава Николова, защото е предоставила джипа си на шофьор, употребил наркотици. Двамата спътници на Кристиан – Георги и Никола също имат обвинения за притаяване на истината. Те са отказали да съдействат на разследването.  

Експерти по пътна безопасност твърдят, че той е карал поне със 140 км/ч. Бившият следовател Георги Илиев уточни, че прави този извод на база на пораженията по двете коли и траекторията им след удара.

Снимка: btvnovinite.bg

По думите на Илиев  при такава катастрофа, независимо от коланите, се получават травми, несъвместими с живота.

„С тази скорост, колкото и души да имаше в „Субару“-то, всички щяха да имат такива тежки увреждания“, допълни Илиев.

Според бившия следоветел, подобен вид катастрофи са сравнително редки. По думите му е истинско чудо, че няма и други пострадали.

Обяснява си липсата на реакция с употребата на наркотици. „Този водач е нямал никакво намерение да спре автомобила“, допълни експертът.

Днес на мястото на инцидента беше направена инспекция от Европейския център за транспортни политики и Столичната община.

Снимка: btvnovinite.bg

„Това, което правим няма нищо общо с разследването, държа да подчертая. Забелязали сме, че това е участък, на който често стават катастрофи. Целта – ние да предложим решения“, каза Диана Русинова, Европейския център за транспортни политики.

След като данните се анализират, ще бъдат напревени предложения, ако се установят проблемни участъци.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement