Повече математика в училище и в университета. Новите мерки на образователното министерство обещават по-успешно бъдеще на учениците.
Математиката е може би най-интересната наука, казва Никола.
„Всеки прилага изчисления, дори несъзнателно“, обясни Никола Нинов, ученик в 11.клас.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Не на същото мнение обаче са съучениците му.
„Непривлекателна е за повечето, защото са изпуснали същината и вече няма как да се върнат“, каза Никола.
Дали по тази или друга причина, равносметката на МОН след матурите потвърди тенденцията от 2024 г.
„Само 28,19% от тези, които я изучава като профилиращ предмет, са я избрали“, заяви преди дни Евгения Костадинова, директор „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ към МОН.
В опит да промени статистиката и на пазара на труда да се влеят повече икономисти и инженери, кадри с аналитично мислене - държавата обвърза 15% от приема в специалности „Икономика“ и „Администрация и управление“ с оценка от матура по математика.
„Учениците, които постъпват при нас, имат затруднения с математическите казуси и задачи. Така че приемът с математика ще увеличи качеството на нашите студенти и качеството на висшето образование“, обясни доц. др Янко Христозов, зам.-ректор на УНСС.
Работодатели казват - липсват достатъчно на брой подготвени кадри.
„Инженери, конструктори, оператори на машини - това е постоянен дефицит. Не само в машиностроене, но и във всички инженерни производства. При всички положения говорим за възнаграждения, които надхвърлят средната заплата в страната“, заяви Румен Радев, председател на УС на АИКБ.
Мерките на държавата включват се въвеждат поне докато матурата по математика не стане задължителна, каквато идея има в по-дългосрочно бъдеще.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK