Министърът на образованието и науката предлага повече часове по математика, по природни науки и по български език и литература.
Но има ли достатъчно учители за тях? Провериха Николета Хаджийска и Дани Атанасова.
След десетилетия днешните деца ще живеят в ерата на променящите се професии и изкуствен интелект. А предмети като математиката носят креативност и концентрация, твърди Красимир Вълчев. И настоява да се увеличат. Сега.
По пътя към идеята обаче предизвикателство ще бъде липсата на учители. Във Френската гимназия в София на помощ в подобна ситуация идват самите възпитаници.
„Аз от години търся учители по математика. Слава Богу, съм намерила две деца, казвам деца, защото това са наши ученици. Аз съм им била директорка“, обясни Емилия Богданова-Иванова, директор на 9. Френска езикова гимназия.
В гимназията по строителство и архитектура в Ямбол пък преподавателите по математика са трима, но само един е завършил специалността.
„Другите ми двама преподаватели са инженери, които се преквалифицираха, за да бъдат учители по математика“, заяви Мария Тонкова, директор на ГСАГД „Кольо Фичето“ Ямбол.
Добри Динев преподава архитектура, където знанията по математика са водещи.
„Трудно е, а за професионалистите, които преподават математика, е важно да имат знания и компетенции“, казва той.
От Министерството предлагат утвърждаване на по-голям брой студенти, освободени от такси:
„Подготвянето на учители със специализация в тези ключови области ще има дългосрочен положителен ефект върху образованието в България, като повиши резултатите в природните и точните науки, което е основа за развитието на иновации и технологии в страната.“
Допълнителните часове ще бъдат за сметка на обучението по чужд език и профилирана подготовка. Промяна в учебния план може да се направи за учебната 2026/2027 година.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK