Драстичен ръст на атаките и посегателствата срещу движещи се влакове, отчитат от БДЖ. Само от началото на годината са регистрирани 19 случая на замеряни с камъни композиции.
Пет от стъклата на един от влаковете са счупени. Извършителите - неизвестни.
„Тук е счупено външното стъкло. То е двупластово. Когато дойде за ремонт се облепва с ламинирано фолио и допълнително с лепило. За да може да пътува, докато се достави ново стъкло и бъде сменено“, обяснява Генчо Няголов, експерт „Експлоатация“ в БДЖ.
Смяната на стъкло обаче отнема време. А цената варира между 6000 и 11 000 лева.
Най-често посегателствата са върху страничните прозорци, а това може да е опасно за пътниците
„Почти всички удари са по време на движението на влаковете, което е изключително опасно, защото в някои участъци влаковете се движат със 100 км. Дори удар с един малък камък може да доведе до тежки последствия“, обяснява и Анатоли Атанасов, директор „Оперативна дейност“ в БДЖ.
Най-често посегателствата са в района на Захарна фабрика в столицата и край гара Подуене. „За съжаление рядко успяват да бъдат заловени извършителите. В повечето случаи става дума за тийнейджъри“, казва още Атанасов.
Виолета пътува всеки ден. „Да, да. Често се случва във влака Перник-София да има пукнати прозорци“, казва жената.
Освен да замерят с камъни, последните месеци зачестяват и случаите на оставянето на предмети на релсите.