От днес пътищата у нас са в режим зимно поддържане. В планините паднаха първи снеговалежи. На връх Мусала например имаше лека снежна покривка. Готови ли са снегопочистващите фирми?
Румен шофира камион. В подготовката му за зимния сезон се включват проверени спирачки, гуми и сменена течност.
„Преди около година пътувах за Петрич по новия участък от магистралата. Карахме зад снегорините, които самите те закъсаха докато почистват магистралата. След това съответно и ние закъсахме и стана една огромна тапа. Все още се чудя в кой беше вината“, казва Рубен Йорданов, шофьор на камион и инструктор.
В столицата вече са приключили проверките на фирмите по зимно почистване. Машините са 350.
„Пътищата ще се обработват с реагенти - техническа сол, натриев хлорид, а планината на прирореден парк „Витоша“ не са разрешени солите. Там се използва само пясък и единствено пясък“, казва Мариана Стефанова от Столичния инспекторат.
Часове след първото по-осезаемо спадане на температурите от АПИ също въведоха режим на зимно поддържане на републиканските трасета. Сред най-тежките е проходът „Петрохан“.
„Той си е проблемен заради самия участък. Иначе, ако поддържането не е на ниво, там нещата стават много опасни. Постоянно има някакви катастрофи и е лошо“, казва Ивайло Йорданов, шофьор.
По данни на АПИ техниката е достатъчна, а наличностите на пътноподдържащите фирми ще се проверяват от комисии до края на месеца.
„Точните количества по опорни пунктове би трябвало от тези комисии да се конкретизират и в протоколите да се опишат. Сол има над изискваното количество по данни на фирмата, с която е сключен договор“, инж. Ивайло Спасов, дир. На ОПУ-Монтана.
Съветват и шофьорите да карат внимателно и с подготвени за зимата автомобили.