Започват ремонтите на виадуктите по магистралите в страната. Някои от съоръженията са потенциално опасни, затова реконструкцията не търпи отлагане. Вече са издадени разрешенията за ремонт на общо три моста по магистралите "Хемус" и "Тракия".

Трите съоръжения бяха определени като опасни още след земетресението край Перник миналата година. Специална комисия установи много дупки и цепнатини но конструкциите.

По време на ремонтните дейности е възможно да бъде създаден лек дискомфорт на шофьорите. Движението на места ще се извършва в едното пътно платно, което ще доведе и до ограничение на скоростта на места. Важно е да се следи за информационните табели.

Обходен маршрут се предвижда само на едно място. В Пазарджишко, на магистрала "Тракия", тежкотоварните автомобили ще се пренасочват през пътен възел Церово, след което отново се включват в движението на магистралата. Някои от шофьорите не одобряват ремонта по време на най-натоварения сезон, когато всички пътуват към морето.

След издадените разрешителни за строеж, началото на ремонта е въпрос на часове. Шофьорите да намалят скоростта при 61-ви и 67-и километър на магистрала "Тракия" и при 30-и км на "Хемус". Движението няма да бъде изцяло спирано.

„Общо взето не очакваме да има сериозни проблеми. Разбира се, ще бъде намалена скоростта от гледна точка на безопасността, за това и призоваваме шофьорите да спазват въведените ограничения. Надяваме се до края на строителния сезон да бъде изпълнен ремонтът и за зимата да пуснем пак еднопосочно движението”, заяви инж. Георги Златев – АПИ.

Ремонтите не са само козметични - от тях зависи сигурността на хиляди, които всеки ден се движат по магистралите, а и на тези, които живеят под тях. Виадуктът е втори, допълнителен покрив за Венцислав Илиев, който вече е свикнал с шума, но не и с падащия бетон.

„Прави ми впечатление, че отломки падат от няколко години. От моста се къртят и може някой човек да пострада, я с кола, я така. И парчета по 30 сантиметра най-малко, и от тази височина... То едно камъче, топче, ще убие човек отгоре, ако падне”, коментира Илиев.

Ремонтът ще трябва да се справи с корозията в конструкциите. По план трябва да бъде възстановено и бетоновото покритие на най-засегнатите места. 13 милиона лева са предвидени за един от най-големите виадукти - „Бебреш" при 28-и километър на магистрала „Хемус".

„За него за тази година се предвижда само и изцяло ремонт на долното строене. Тоест няма да бъдат предвид приближаването на зимния сезон и значителните ремонтни работи, които трябва да се изпълнят и в същото време кратък срок за изпълнението им”, допълва Златев.

Очаква се възстановителните работи и на трите съоръжения да приключат до края на следващата годината. До края на 2014-а спазването на ограниченията е най-добрият съветник. А същинската ремонтна дейност започва от понеделник. Дискомфортът, който ще създадат ремонтите, е за сметка на сигурността след няколко месеца. Обозначителните табели ще ориентират шофьорите за местата с ограничения и обходни маршрути.