Освен с двойни сметки за електроенергия, във Варна абонати на „Енерго Про се оказаха и с друг проблем. Хората в няколко вилни зони се оплакаха пред bTV от некачествен ток. Засегнати са стотици домакинства.
В клиентския център на „Енерго-про” идват хора от различни райони край Варна, но с един проблем. „В деня 16 пъти светкавично - идва, спира, идва, спира, тези уреди не са ни от не знам какво... те ще изгорят”, оплака се потърпевшата Владимирова от местност „Ракитника”.
„Зачестиха спиранията и изведнъж пусканията на тока за някакви секунди, това предполага, че ще се предизвика токов удар”, обясни Александров от местността „Боровец”.
Проблемът е в местностите „Боровец”, „Ракитника” и „Прибой”, където постоянно живеят над 1100 души. Екип на bTV провери.
„Един път на дъщеря ми изгоря един компютър от дъното, от непрекъснатите мигновени спирания и пускания, втори път - мой компютър същото”, оплака се Никола Николов.
Недоволен от услугите на „Енерго-про” е и Александър Чолаков. „Пада напрежението, аз като усетих, веднага изключих контактите, телевизора да спася, обаче тука не можах да сляза, фризера изпафка, смених компресора”, обясни друг от потърпевшите - Александър Чолаков.
Държавната комисия за енергийно и водно регулиране е органът, който следи за напрежението по мрежата. „Държавата може само да изисква от енергодружествата да правят достатъчно инвестиции с цел ненадеждните участъци от мрежата да бъдат обновени”, коментира директорът на дирекция „Сигурност на енергоснабдяването" на МИЕ Димитър Куюмджиев.
От години държавата обмисля абонатите да плащат по-малко за некачествен ток, но досега решение няма.
От „Енерго-про" обясниха, че прекъсванията са вследствие на повреда по въздушен електро-провод. Предприети за действия за отстраняването й.
Преди четири години въпросното съоръжение „Галата" е реконструирано, за да се подобри именно качеството на захранване. От компанията припомнят, че при изгорели от авария електроуреди, клиентите трябва да подадат жалба до пет дни след инцидента.