Най-после започна строителство на Северната скоростна тангента на София. Участъкът се забави с година и половина заради многото спорове със собствениците на земи.
Отсечката ще бъде дълга 16 километра, а проектът струва 180 милиона лева. Участъкът е важен, защото е пресечна точка на магистралите „Тракия" и „Хемус", пътя Калотина - София и София - Бургас.
Освен това, през това място ще се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.
Северната част на околовръстния път на столицата трябва да е готова преди Коледа.
80 хиляди лева - толкова платил Франциско Перез през 2006 г., за да купи тази земя. Отглеждал на нея царевица, но до тази пролет. Сега през средата ще мине скоростният път. Фанциско остава без бизнеса си и освен това ще получи половината сума при одържавяването.
„Остава някакъв парцел, който не може да се ползва за нищо. Разходите за адвокати, за вещи лица, дела и те не се плащат”, обясни Перез.
Скоростният път ще бъде трилентов, а 16-те километра съкращават околовръстния път наполовина. Изчисленията са, че ще се спестят около 30 минути в трафика. Най-сложно се очертава да бъде строителството на мост над Искър.
„Наистина развитието основно касае южните части на София, а северните малко западат. По този начин ще бъде компенсирано и развитието от чисто урбанистична гледна точка ще продължи в тази посока”, заяви инж. Лазар Лазаров от Агенция „Пътна инфраструктура”.
Според собствениците на имоти тук обаче ще се случи точно обратното .Те настояват поне да се изградят локални платна, за да стигат до земите си.
„Тази тангента, както е проектирана, е скоростен път - това означава, че ще пречи за развитието на северните квартали, вместо да помага”, коментира Биляна Петрова от Инициативен комитет на собствениците на имоти.
Делтата им срещу занижените цени, на които държавата изкупи терените им, продължават.