В село Потоп, край Елин Пелин, се страхуват някой да не пострада от падащите камъни и висулки от магистралата. Парчета бетон и мазилка от виадукт падат до къщите на хората, сигнализираха те.
Селото се намира малко преди тунела Ечемишка. Когато строили магистрала „Хемус” през 1977 година, то се оказало точно под виадукта. 40 години по-късно пътното съоръжение направо се разпада. При това - на едри парчета.
Височината на виадукта е 46 метра и всяка отломка може да е смъртоносна. Според местните ремонт не е правен изобщо.
Хората писали до АПИ няколко пъти от 2011 г. Отговорът всеки път бил, че няма средства за подобен ремонт.
От агенцията казаха, че тази година ще се изготвя технически проект за ремонт на виадукта. Според тях, той е бил основно ремонтиран преди 19 години. През октомври от агенцията обследвали мястото и открили множество пукнатини и проблеми. Сигнали за падащи предмети при тях нямало.
Проблеми с пътните съоръжения имат и в Перник. Надлез, свързващ центъра на града с жилищните квартали, също е в окаяно състояние.
Според местните, и това съоръжение не е ремонтирано от години.
Междувременно, проверка на тунела край Дупница установи липсващи и неработещи осветителни тела. Съоръжението е строено през 2008 г. и след откриването на АМ „Струма” трафикът през него е облекчен. Минават автомобилите за Кюстендил и селата в района.
Проверката установи две липсващи лампи и няколко изгорели крушки. От пътното управление обявиха, че в края на пролетта ще затворят и двете тръби, за да проверят дали лампите са закрепени добре.
На този етап смятат, че няма опасност. Пукнатините по стените специалистите определиха само като козметичен проблем.
Преди две години се наложи спешна проверка на подпорната стена преди тунела заради пукнатини по нея и съмнение за опасно свлачище. Заключението беше, че опасност от срутване няма. Днес мазилката е разрушена, но според специалисти тя е декоративна и не застрашава живота и здравето на шофьорите.