Все повече шофьори се оплакват, че ремонтите по пътищата в страната не са сигнализирани и създават опасност.
Истински кошмар за шофьорите в София, както и за водачите, които пътуват към морето през летните месеци – така с едно изречение можем да обобщим преживяванията зад волана, когато се налага да преминаваме през трасетата, по които текат ремонти – в столицата и на двете автомагистрали.
И ако стеснените участъци създават грижи от гледна точка на задръствания, то вече има и случаи, когато сигнализацията, насочваща шофьорите през разкопаните участъци, не е добре поставена. А това води до допълнителен риск от катастрофи и понякога, за съжаление, до фатален край.
Панчо губи баща си преди месец. Загиналият се врязва с мотоциклета си в спрял в лявата лента сервизен автомобил. „Баща ми се удря в спрял бус на някоя от общинските фирми, които подменяли осветлението. Според очевидци не е имало никаква сигнализация, както е по наредба”, обяснява Панчо Ангелов.
Случаите на липсваща или неправилно поставена маркировка по трасета, където се извършват ремонти, са доста, сигнализират от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
„Неадекватно поставения знак от вертикалната маркировка води, за съжаление, до същите резултати, както ако един водач просто неглижира и не спазва правилата за движение”, коментира Златина Стоянова от организацията.
И ако на изхода на София сигнализацията е поставена адекватно и улеснява водачите, то 120 километра на изток, в посока Бургас, ситуацията не изглежда точно така.
Пълно объркване за шофьорите заради недобрата сигнализация настава в района на Пловдив. Само за половин час екипът ни видя няколко автомобила, които се лутаха за посоката и вместо да продължат за Бургас поемаха в грешна посока.
Отговорността за сигнализирането на участъците в ремонт е на изпълнителите. Контролът е отговорност на КАТ, пътната агенция и общините.
„Има ангажимент фирмата да възстановява тези бализи, но все пак всичко струва средства и време, за да се реагира. Има за какви времена трябва да реагира фирмата и да възстанови тези ударени бализи и в повечето от случаите го изпълняват”, коментира Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на АПИ.
Санкции на фирмите се налагат само при тежки нарушения, например при липса на вертикалната сигнализация, отговаряща на препоръката, дадена от пътна полиция.
От пътната агенция обещават, че преасфалтирането на участъците по магистралите ще приключи до 1 юли, ако времето се задържи без валежи. Виадуктите обаче ще останат в ремонт до есента.