В последните дни на зимата получихме десетки сигнали за лунния пейзаж, в който са се превърнали републиканската пътна мрежа и улиците в градовете.
Пътната агенция предвижда до старта на летния сезон да ремонтира 570 км в различни точки на страната, като за целта са предвидени 311 млн. лева.
Огледът на републиканските пътища започва през април, като приоритетно ще се работи по изкърпването на автомагистралите, първокласните пътища, както и най-натоварените участъци от второкласната и третокласната пътна мрежа.
След поредния сняг международният път Е-79 заприлича на решето. Първите пробойни се отвориха между Мездра и Враца.
С пролетта огромни ями зейнаха и по главния път София – Варна в участъка Шереметя – Лясковец след Велико Търново. Отсечката е изцяло ремонтирана през 2013 г.
Разбит е и пътят Разград – Шумен. Шосето е ремонтирано преди 5 години.
През 1967 г. е бил основният ремонт на път Добрич – Албена. Шофьори са откровени: „Просто не е за каране”.
Във Варненско дупки след зимния сезон зеят по Аспаруховия мост. През април трябва да стартира поредният етап от основния ремонт на съоръжението.
Пътят между ямболските села Калчево и Победа е част от републиканската пътна мрежа. Второкласната отсечка от 3 километра е опасна заради дълбоките ями, които могат да обърнат автомобил.
Нови дупки правят почти невъзможно шофирането по пътя, който свързва магистрала „Тракия” със Стамболийски, Кричим, Девин и Смолян.
След дъждовете и снегът, главният път за Гърция е осеян с дупки.
Най-критично е състоянието на пътя Рудозем-Смолян. Близо 23 км. отсечка ремонтирана изцяло от 15 години. В момента това е обходният маршрут, заради свлачището край Тикале.
На фона на апокалиптичната картина по родните пътища, премиерът Бойко Борисов разпореди полицаи да сигнализират разбитите участъци, а администрацията да се задейства активно за ремонтите им. Дали това ще доведе до някакъв резултат - предстои да разберем.