Втора катастрофа за денонощие на една и съща спирка на градския транспорт в столицата. За щастие, както вчера, така и днес инцидентът в подлеза на НДК не взе жертви.

Спирката на подлеза на НДК се очертава като едно от най-рисковите места, на които може да чакате рейс, трамвай или тролей. За по-малко от 24 часа, тук станаха 2 катастрофи, едната от които завърши с автомобил на тротоара, който помете мъж и внука му. За щастие пострадалите са добре, съобщихме ви още вчера в bTV Новините. Според експерти, бетонните колчета по тротоара са намалили скоростта на автомобила и са предотвратили по-тежък инцидент.

И докато днес екипите на общината поставяха нови колчета на мястото на пометените вчера, друга катастрофа стана на метри от мястото. За щастие отново без жертви и сериозно пострадали.

От началото на годината общината е проверила състоянието на 578 спирки. От тях 25 са установени като рискови, а 23 са вече допълнително обезопасени.

“И повдигнахме на 56 спирки пешеходните пътеки, за да може да намалим скоростта. Оказва се, че колчетата имат полезно действие и предпазват пешеходците”, обясни Васил Начевски от "Транспортна инфраструктура" към СО.

Обезопасена е и спирката, където през лятото загинаха 6-годишно дете и младо момиче, които бяха пометени от пиян таксиметров шофьор. Майката на Съни, една от жертвите, е категорична, че всички спирки, без изключения, трябва да са обезопасени. „В Прага на всеки 5 метра има пешеходна пътека и всяка една спирка е обезопасена, след като там могат да го направят защо не тук? Значи е възможно”, коментира Мирослава Асенова.

Паунка пък помни друг трагичен инцидент, който отне живота на двама младежи през лятото на 2011-та. И на тази спирка колчета са монтирани след катастрофата. „Аз затова седя там на пейката, до там сигурно няма да дойде колата сигурно”, казва тя.

Рисковите места за чакане на градски транспорт вече се обезопасяват превантивно, обещават от общината и отбелязват, че една от най-натоварените спирки в столицата вече е обезопасена по модерен начин.

Тази година от "Московска 33" са инвестирали между 50 и 60 хиляди лева за обезопасяване на спирките. Парите, отделени за подобряването на инфраструктурата, не са в тежест на общинската хазна, като имаме предвид, че бюджетът на столицата за 2013-та е 1,20 млрд.лв.