Български и румънски ЖП превозвачи ще ремонтират локомотивите си в Русе. Това ще стане в първото за България ново ремонтно депо, което ще бъде изградено до края на годината.
Състоянието на локомотивите, които в момента теглят влаковите композиции, е меко казано плачевно. В България в момента има над 500 машини, които са на ръба на оцеляването.
„Масово локомотивите са на възраст над 30-40 години и са към границата на експлоатационния си живот”, коментира мениджърът на локомотивния завод Цветелин Колев.
Цената на един нов локомотив е от порядъка на 4 млн. евро, докато закупуването му на старо е близо 3 пъти по-евтино.
„Закупени са от Германия, Дания, Румъния, това е в момента наличността на локомотиви. Резервни части се намират трудно, използваме всякакви контакти и възможности за набавяне на резервни части от Западна Европа”, посочи Колев.
Още по-сложна е ситуацията с квалифицираните кадри. В чужбина трудно могат да обучат специалисти за ремонт на остарялата техника. По думите на Цветелин Колев, у нас няма специалност, която да обучава ЖП инженери за нуждите на фирмата му и затова тя обучава кадрите си сама.
Новото ремонтно депо ще осигури работа на близо 60 души, като към ще бъде построен и коловоз за тестове на новопостроените локомотиви.