Автомагистрала „Струма” свършва в нищото и няма връзка с Гърция. Решаването на проблема ще струва допълнително около 3,1 млн. лв., пише в днешния си брой вестник „Сега”.

Става дума за последния участък от „Струма”, който се довършва и води към граничния пункт Кулата - Промахон. Заради недоглеждане при проектирането трафикът от магистралата ще се затапи, а има опасност и от катастрофи по опасното и натоварено трасе към Гърция.

Причината е, че след крайната си точка магистралата „слиза” на двулентовия път Е-79 за 1,4 километра, докато стигне българо-гръцката граница.

„За да не се образува тапа, организираме бързо проектиране и строителство на отсечката. Идеята е да се изгради трилентов път – 2 ленти да водят към пункта, една да е за влизащите в България”, обясни шефът на агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров. Според него това ще осигури вливане на трафика в по-широкото обновено шосе и безпроблемно пътуване към Гърция.

Пътната агенция вече обяви обществената поръчка за разширяването на тези 1,4 км. Прогнозната стойност на изпълнението е 3.1 млн. лв. Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодната цена. Предложенията се събират до 22 юни, срокът за изпълнение е 40 дни – 10 за проектиране и 30 за строителството.

Това не е първият случай на строеж на магистрала, когато в проекта е пропуснато да се предвиди къде се отвежда трафикът. Първият подобен проект беше при откриването на магистрала „Люлин”, който е продължение на „Струма”, но се влива в Околовръстното при столичния жк „Люлин”.

През февруари пък стана ясно, че се налага да бъдат свързани магистралите „Тракия” и „Марица” при пътен възел Оризово. При проектирането преди 15 години и там не е била предвидена връзка и пътната агенция сега също се зае с проектирането и изграждането ѝ.