На 6 ноември 1996 г. 140-метровият танкер "Иглу Муун" засяда върху коралов риф югоизточно от Флорида до Националния парк Брисбейн. По сходен начин с „Вера Су“.
"Старши помощникът, който беше виновен за инцидента, в 5 часа сутринта е заспал на стола пред радара и вместо да смени курса, корабът си върви автоматично направо и се блъскаме", започва разказа си Добромир Димитров.
Той е втори механик на кораба, превозващ над 6500 тона бутадиен – опасен и токсичен газ. Часове след засядането вече има създаден кризисен щаб, а около "Иглу Муун" са поставени бонови заграждения за евентуален нефтен разлив.
"Като заседнахме и дойдоха властите, взеха проби за алкохол от капитана, старши помощника и вахтения моряк", спомня си Добромир.
Още първия ден е направен и водолазен оглед на кораба. Впоследствие е разработен и план за решаване на различни въпроси. Пристигат и спасителите, а горивото е източено.
"Бреговата охрана и морската им администрация, двама техни представители останаха постоянно на кораба, ден и нощ, докато бяхме там", казва още морякът.
На четвъртия ден през района преминава ураган. Вълните достигат 14 метра, което налага евакуацията на екипажа. На 20 ноември в района пристига друг кораб. Прехвърлянето на товара продължава 7-8 часа.
"Маркираха цял коридор, в който трябва да ни извличат с плаващи буюве и радарни рефлектори и доведоха три големи влекача", допълва Добромир.
Корабът е извлечен 15 дни след засядането.
Заради инцидента "Иглу Муун" е глобен от американската държава с 1 млн. долара.