Технологиите в помощ на хората. Изкуствен интелект и роботи все по-често извършват дейности, запазени доскоро за човека. Кои са например сервитьорите от бъдещето?

Роботът Бела посреща клиентите в ресторанта и ги придружава до тяхната маса. „Някой ще дойде скоро при вас“, казва роботът и отива да вземе кафето и безалкохолните напитки от бара.

„Това са нашите футуристични колежки, всяка една от тях много ни помага - на мен и моите колеги, в носенето на поръчки, посрещането на гости, ескортирането им до масите“, споделя Стела Миткова.

В това столично заведение сервитьорите от настоящето поделят задълженията си с тези от бъдещето. Бела и още два умни робота помагат наравно в обслужването на клиенти.

„Доста иновативно. Като цяло такова нещо досега не бях виждал. Интересно е направено“, споделя впечатленията си Дейвид Аргиров, клиент на заведението.

„Когато имаме празници умеят да пеят честит рожден ден и всичко каквото поиска клиентът, така че са наистина едни от най-верните ни помощници и се радват на нашата благодарност и радостта на клиентите. Те са универсални бойни единици“, отчита фактите Стела Миткова.

Освен в сервирането, роботи вече заместват хората и в други дейности - като почистването. Роботът Софи е най-новото попълнение в екипа на летище „София“.

„Основната функция на Софи е да почиства пода. Има така наречените интерактивни функции. Обръща се към посетители, моли да се отместят, а в зависимост от сезона пуска забавни песни. В момента сме на коледен режим“, разказва Лазар Петров, доставчик на фирмата за почистване на летището.

Роботът е на смяна между 9-11 часа всеки ден. Това са 330 часа на месец, което отговаря на ефективността на около трима служители.