Страната ни ще се рекламира на японски, корейски и китайски като атрактивна туристическа дестинация. Най-красивите забележителности и места с традиционни храни и напитки са събрани в нови пътеводители, които трябва да доведат тълпи от чужденци.

Рекламните материали са на стойност 5 милиона лева по оперативна програма "Регионално развитие" и ще се разпространяват по целия свят.

"България е малка, но прекрасна страна! Разположена в сърцето на Балканите, с богата история и култура, красива природа и гостоприемни хора!". Това пише в новите пътеводители и брошури, които ще бъдат разпространявани на туристически борси и изложения в целия свят. Те са над 3 милиона броя на 6-те основни езика, плюс сувенири и картички с нашенски забележителности. Целта е да убедим чужденците, че ги очакваме през цялата година, а страната ни предлага всички условия за отдих.

„Екипите, които бяха по съответните брошури, в тях имаше представители на научните среди, на историко-географския факултет на Софийския университет, така че информацията е актуална”, обясни зам.-министърът на туризма Иво Маринов.

Рекламната кампания представя България като дестинация с голф игрища, спа центрове, природни и архитектурни забележителности, които са едни от най-интересните на Балканите. Дали лошите пътища ще разочароват туристите или евтините за тях традиционни ястия и напитки могат да замажат впечатленията ще разберем още това лято.

Клип и лого рекламираха България досега, но специална комисия ще прецени доколко са подходящи и трябва ли да бъдат променени.

Очаква се еко и религиозният туризъм да изместят алкохолния, на който сме свидетели през последните години по Черноморието. В този случай не ние се излагаме пред чужденците, както се казва в един любим български филм, а те пред нас.

Рекламните материали има и на български език, така че всеки може да избере брошурата за този вид туризъм, от който се интересува - подбрано е най-доброто от морските курорти, зимните ски писти и хотели, еко и селския туризъм, които са все по-предпочитани, и кулинарния, който набира все повече любители както сред българите, така и сред чужденците.