Прокуратурата проверява обществената поръчка за ремонта на столичната улица „Граф Игнатиев”, съобщиха за bTV от държавното обвинение.

Общината изисква от кандидатите да ремонтират улицата и да сложат подложка, която да обира вибрациите от преминаващите трамваи с конкретна маса: 5 кг/м2.

Снимка: btvnovinite.bg

„Джи Пи Груп” са спечелили обществената поръчка с подложка, която отговаря на изискването. А друг кандидат, предложил три пъти по-тежък материал, е отстранен.

Но след като ремонтът вече е започнал, Общината сменя изискването и разпорежда на „Джи Пи Груп” да ползват материала, заради който конкурентът ѝ е елиминиран. Законът изисква в такива случаи нова процедура, твърдят юристи.

Под всяка промяна в позицията на Столичната община подписът си поставя зам.-кметът Евгени Крусев. Той вече заяви, че промяната се е наложила заради пропуски на проектанта на релсовия път - инж. Румен Борисов, и той е бил отстранен.

По думите на главния архитект на София Здравко Здравков обаче проектантът не може да бъде отстранен с протокол и сам се е отказал с декларация. Отказал се заради обрата в изискването на Общината.

„Използването на твърда подложка от стари гуми не допринася с нищо за виброизолацията на прилежащите по трасето сгради, а напротив – ще усилва трептенията”, посочи в официална позиция инж. Румен Борисов.

Снимка: btvnovinite.bg

Здравко Здравков опроверга и друго твърдение на колегата си Крусев, който заяви, че е имало проблеми с геометрията на релсовия път, заради които се създавало риск два трамвая да се ударят.

„Това е абсолютно несериозно, че са щели да се блъскат трамваи”, опонира главният архитект. 

За ремонта на „Графа” от организацията „Спаси София” сигнализираха и европейските разследващи органи, защото реконструкцията е направена с евросредства.

Имало и опасност Столичната община да плати от собствения си бюджет дейностите, обясняват юристи.

Дали българската прокуратура ще започне разследване, се очаква да стане ясно през следващата седмица.