За голяма част от стоките в магазините е обявена цена на промоция. При внимателно вглеждане в касовата бележка, обаче се вижда, че за много продукти платената сума е по-висока от тази на етикета.
„В конкретния казус за конкретен вид стока е обозначена цена на промоция 11.49 лева.,като с много дребен шрифт е отбелязан срока на промоцията - 2 декември. т.е. тя е с изтекъл срок на валидност, обясни Истатко Томов.
Така клиентите на магазина си мислят, че купуват по-евтино, но остават излъгани. Ако случайно помнят цените на всичко, което са пазарували, биха могли да си поискат разликата обратно.
Проверката ни показа, че за голяма част от нехранителните стоки в един от магазините, промоциите са изтекли, но етикетите не са сменени. В друг хипермаркет, за всички детски играчки беше посочена отстъпка от 25 процента. На каса се оказа, че това не е така.
Още миналата седмица ви разказахме и за злоупотреби при храни в насипно състояние, които са в промоция, а се продават на по-висока цена. Оказа се и, че цял щанд със скъпи храни е подвеждащо обозначен.
„Това, което видях по отношение представянето цените на храните в насипно състояние е, че беше обявена цената за 100 грама и липсваше цената за единица мярка”, заяви Виктория Димитрова.
Проверката ни показа, че за да е наясно, какво купува, клиентът трябва да се движи с бележник, калкулатор и часове свободно време, за да чете и разбере, какво му продават. Масово се обявяват промоции, без да е ясно, кое е промоционалното. Продавачите привличат вниманието с цени за ден, седмица или месец и липсва информация, дали са намалени или просто магазинът ни ги пробутва.