Ръст на тежките катастрофи, загиналите и ранените от началото на годината, отчитат от МВР. На този фон дискусиите за промени в Закона за движение по пътищата са на финалната права, след общественото им обсъждане.
В законопроекта е помислено и за корупцията на пътя. Наказанията вече ще бъдат точно фиксирани.
Вътрешният министър Бойко Рашков отбеляза, че от изготвения анализ става ясно, че качеството на пътищата влияе върху броя на катастрофите. Той отправи упрек, че в дискусията няма представители на ведомствата, които имат преки задължения, свързани със състоянието на пътната мрежа.
В отговор от АПИ уточниха в позиция, изпратена до bTV, че на дискусията са присъствали двама техни представители, които са експерти в Националното тол управление.
Целта на промените е да се санкционират онези водачи, които грубо нарушават правилата за движение и представляват опасност за останалите шофьори. Затова се предвиждат и по-високи глоби за нарушенията. Специално внимание е обърнато и на шофьорите, които не ги плащат, не могат да бъдат открити, за да им се връчат и чакат да се погасят по давност.
Идеята е, който има неплатени глоби, да не може да мине през технически преглед.
Според Малинка Бондаренко от СБА, обаче това предложение крие рискове.
„Първо ще удължи прегледа, и се опасявам, че на места няма да си правят прегледа, технически неизправни ще карат“, посочва тя.