Възелът около БДЖ се затяга- приватзиацията на „Товарни превози” е в ход, но буксува. Към днешна дата дълговете на железниците надхвърлят 700 милиона лева.
„Дори и да бъдат продадени „Товарни превози” това няма да реши проблема със задълженията на БДЖ. Това ще намали дупката в паричните потоци, ще окаже чувствителна помощ, но трябва да имаме бърза и адекватна намеса на държавата, за да се реши проблема с огромните задължения на БДЖ, които са натрупани в предходни периоди”, обясни Владимир Владимиров, който е председател на Съвета на директорите в Холдинга.
От продажбата на „Товарни превози” задълженията може да бъдат стопени с 200 милиона. При провал на сделката обаче държавата трябва да търси спешно заеми и да отлага плащания. Днес новият транспортен министър обеща да действа бързо.
„Идеята за самата приватизация е за рефинансиране на дълговете и оздравяване на дружеството. Няма да чакаме последния ден за приватизация, да видим дали ще има такава и дали офертите са адекватни. Паралелно работим за оздравяване на дружеството”, обясни Кристиян Кръстев министър на транспорта
При фалит на БДЖ се залага социална бомба, категорични са от ръководството на железниците. Страната може да остане без пътнически превози, а близо 20 хиляди души от системата да останат на улицата.
Владимиров допълни, че щом за погасяването на задълженията са ни нужни 250 - 400 милиона лева, то цената на един такъв колапс е няколко милиарда лева.
Синдикатите също призоваха държавата да действа бързо за спасяването на железницата.