Софийското метро ще има ново разширение. Започна строителството на 3 нови спирки, които ще покрият целия квартал Младост. Президентът направи първата копка. Линията е дълга близо 3 километра и трябва да бъде завършена след 2 години.
Под Цариградксо шосе се работи много усилено. Там има тунел, който ще тръгва от Младост 1 и ще стига през Дружба до Летището. Другият лъч, който ще започва от Младост 1, беше стартиран днес. Когато двата лъча станат готови, хората, които ползват метрото, ще трябва да хващат две различни мотриси - едната, която ще минава през този тунел под Цариградско, за да стига до Летището, и другата, която ще стига до Младост 4.
32 000 превозени пътници дневно, 5000 часа спестено време за пътуване, 4000 тона вредни вещества във въздуха по-малко - такива са прогнозите за бъдещата отсечка в цифри.
"Около 5000 автомобила по-малко ще се движат след пускането на този участък - това значи намаление на трафика като се прогнозира конкретно в Младост трафикът да се редуцира с 25%", прогнозира директорът на „Метрополитен: Стоян Братоев.
Антон Андонов живее в Младост от над 30 години. Днес дойде, за да развее българското знаме по време на първата копка, защото за него метро до дома му е сбъдната мечта.
"На мен ще ми улесни живота, защото до центъра няма да пътувам да ходя с личната ми кола или друг транспорт, а ще пътувам много по-бързо", казва той.
Линията ще е изцяло подземна. Последната спирка ще бъде пред Бизнеспарк София, а мотрисите ще се движат под главния булевард "Александър Малинов", който също ще бъде ремонтиран.
"Надявам се хората да проявят търпение заради стеснението и затруднението на движението по булевард "Александър Малинов", което ще имаме в рамките на една година", заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова.
След ремонта булеварда ще стане 6-лентов, а освен настилката, ще бъдат подмени осветлението, тротоарите и озеленяването.
Другата новост около метрото е, че още до края на годината ще бъде удължено и метрото от Лозенец. Всъщност става въпрос за още една спирка, която ще стига до квартал Хладилника.