Преподавателите от Факултета по журналистика и масова комуникация в Софийския университет излязоха с отворено писмо по повод скандалната реклама за наемане на студенти в учебната телевизия на Алма матер, предизвикала вълна от реакции.

Видеото с обява за работа, излъчено вчера от университетската телевизия на Алма Матер, предизвика обвинения в сексизъм към авторите на клипа.

Снимка: btvnovinite.bg

Ръководим се от убеждението, че журналистиката не е шоупрограма, а публична гражданска професия, се казва в отвореното писмо, на преподавателите от катедра "Радио и телевизия" на ФЖМК.

„Убедени сме, че лошият вкус е лоша реклама. Смущаващ е не само клипът, но и пълната липса на прозрачност за това кой носи отговорност за него”, отбелязват още подписалите текста. 

„Ние, преподавателите по журналистика от катедра „Радио и телевизия” на Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет, се ръководим от убеждението, че журналистиката не е шоупрограма, а публична гражданска професия, която има сериозен ангажимент към обществото. Именно университетът е мястото, в което студенти и преподаватели заедно утвърждаваме професионалните стандарти”, се изтъква в писмото. 

„Убедени сме, че лошият вкус е лоша реклама. Смущаващ е не само клипът, но и пълната липса на прозрачност за това кой носи отговорност за него. Ние продължаваме да не знаем кои са членовете на Управителния и Програмния съвет на телевизията. Не знаем кой и какъв е външният продуцент, който ще се разпорежда с публичната собственост на Университета (материална и символна), но знаем какъв ще е крайният резултат от това. И той не е в полза на обществото”, допълват преподавателите.

Авторът на сценария обаче застава изцяло зад излъченото видео.

Снимка: btvnovinite.bg

„Дали журналистиката е носене на кафета – не смятам, но на някои места в България може и да е. Това е позорен факт, но е възможно да е факт. Ако има някой, който все още си е запазил някакво чувство за хумор, може да погледне на това като една шега”, отбеляза Теньо Гогов. 

Дали са приели видеото като шега, отговориха студенти, които учат журналистика в университета.

„Според мен клипът е доста сексистки и до голяма степен обижда професията”, подчерта Яна, студентка по журналистика в първи курс.

„Не мисля, че целта на един журналист е това да трябва да бъде известен. Имаме някаква мисия, която трябва да изпълняваме”, смята и Алексия, която е четвърти курс. 

За разлика от студентите, ректорът на Софийския университет заяви за bTV, че целта на проекта е да бъде провокативен. Според него той е изпълнил целта си, след като вече има повече от 1000 души, записали се за кастинга.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement