Преподавателите от Факултета по журналистика и масова комуникация в Софийския университет излязоха с отворено писмо по повод скандалната реклама за наемане на студенти в учебната телевизия на Алма матер, предизвикала вълна от реакции.

Видеото с обява за работа, излъчено вчера от университетската телевизия на Алма Матер, предизвика обвинения в сексизъм към авторите на клипа.

Снимка: btvnovinite.bg

Ръководим се от убеждението, че журналистиката не е шоупрограма, а публична гражданска професия, се казва в отвореното писмо, на преподавателите от катедра "Радио и телевизия" на ФЖМК.

„Убедени сме, че лошият вкус е лоша реклама. Смущаващ е не само клипът, но и пълната липса на прозрачност за това кой носи отговорност за него”, отбелязват още подписалите текста. 

„Ние, преподавателите по журналистика от катедра „Радио и телевизия” на Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет, се ръководим от убеждението, че журналистиката не е шоупрограма, а публична гражданска професия, която има сериозен ангажимент към обществото. Именно университетът е мястото, в което студенти и преподаватели заедно утвърждаваме професионалните стандарти”, се изтъква в писмото. 

„Убедени сме, че лошият вкус е лоша реклама. Смущаващ е не само клипът, но и пълната липса на прозрачност за това кой носи отговорност за него. Ние продължаваме да не знаем кои са членовете на Управителния и Програмния съвет на телевизията. Не знаем кой и какъв е външният продуцент, който ще се разпорежда с публичната собственост на Университета (материална и символна), но знаем какъв ще е крайният резултат от това. И той не е в полза на обществото”, допълват преподавателите.

Авторът на сценария обаче застава изцяло зад излъченото видео.

Снимка: btvnovinite.bg

„Дали журналистиката е носене на кафета – не смятам, но на някои места в България може и да е. Това е позорен факт, но е възможно да е факт. Ако има някой, който все още си е запазил някакво чувство за хумор, може да погледне на това като една шега”, отбеляза Теньо Гогов. 

Дали са приели видеото като шега, отговориха студенти, които учат журналистика в университета.

„Според мен клипът е доста сексистки и до голяма степен обижда професията”, подчерта Яна, студентка по журналистика в първи курс.

„Не мисля, че целта на един журналист е това да трябва да бъде известен. Имаме някаква мисия, която трябва да изпълняваме”, смята и Алексия, която е четвърти курс. 

За разлика от студентите, ректорът на Софийския университет заяви за bTV, че целта на проекта е да бъде провокативен. Според него той е изпълнил целта си, след като вече има повече от 1000 души, записали се за кастинга.