„Огромен напредък има по изграждането на АМ „Европа“. Най-труден е третият участък от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, но със завършването на магистралата ще се пътува без светофар от Мюнхен и Виена, през Белград до Бургас и Солун“.
Това заяви премиерът Бойко Борисов, който огледа на място строителните дейности по трасето.
Премиерът акцентира, че магистралата е от огромно значение за всички държави в региона, тъй като е част от Трансевропейския коридор №10, а на България ще носи и приходи от винетни такси.
Борисов отбеляза, че изграждането на АМ „Европа“ се извършва, без да се възпрепятства пътният и жп трафик по трасето.
Строителните работи по 14,5-километровата отсечка от ГКПП „Калотина“ до Драгоман започнаха през февруари тази година. Работи се по цялата дължина на трасето, изпълняват се земни и пътни строителни дейности, подготовка на земната основа; бетонови, кофражни, армировъчни работи, масивни бетонови и стоманобетонови конструкции.
Вторият 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов. Движението в участъка беше пуснато предсрочно в началото на ноември 2020 г.
За третия 16,5 км участък на автомагистралата - между Сливница и София, в края на февруари тази година стартира обществена поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи. На 9 април предстои отварянето на офертите на кандидатите.
Отсечката ще преминава по изцяло ново трасе. Тя ще започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път.