Масирани проверки на таксита и автобуси започнаха в празничните дни. 10 екипа на автомобилната инспекция следят изправни ли са автобусите, с които пътуваме и на какви цени ни возят такситата.
Централната автогара в София е едно от местата, на които инспекторите от ДАИ най-често обръщат внимание. Ето и данните от проверките им за дните от 21-ви, последният работен ден преди празниците, досега:
Общо 120 проверени таксита и 150 автобуса. Написани са 20 акта, като два от тях са за техническа неизправност на автобуси, пътуващи извън столицата. При такситата най-често наказания се налагат заради непопълнени пътни листове.
Важат ли старите номера с новите цени на таксиметровите услуги?
На софийското летище инспекторите нямат „празна” проверка. И преди тези празници работата им започна оттам. Най-стриктно се следеше за превози на завишени цени.
„Няма такива превозвачи. Има пределни цени, одобрени от СОС. Всеки инспектор е достатъчно добре подготвен, за да не може да бъде излъган,” увери Ивайло Манолов, началник на ДАИ София.
Първият под прицела на инспекторите беше Димитър. Кара такси от 7 години, а това му е 700-ната проверка:
„Проверяват честичко, има проверки особено на аерогарата и автогарата. Не ми влияе, хората просто нямат пари. Хората си имат коли - такситата са умряла работа.”
На стоянката на летището никой не беше изненадан от присъствието на проверяващи.
15 минути след началото на проверката, беше написан и първият акт. Наказанието е за липса на документ за психическа годност, а глобата 1 500 лева.
През тези празници все по-малко сигнали пристигат за добре познатите методи за повишаване на надницата - помпите, казват от ДАИ. Работата с такива устройства обаче е трудно доказуема, дори за проверяващите.
„Инспекторите нямат право да извършават контрол по самата електроника на апарата. При съмнение се води до сервиз,” обясни Ивайло Манолов.
Автомобилните инспектори съветват клиентите само при съмнение за измама да подадат жалба.