След зачестилите инциденти - държавата в опит да регламентира използването на електрически тротинетки. Те да бъдат третирани като велосипедите, предлага държавната агенцията "Безопасност на движение по пътищата".
Тротинетките да могат да се движат по велоалеите и в зоните с ограничено движение с до 50 километра в час, но само в най-дясното платно.
Максималната разрешена скорост за новото превозно средство да е 25 километра в час.
Въвежда се и възрастово ограничение за водачите на тротинетки - 16 години, а 14 и 15-годишните ще могат да ги използват само по велоинфрастуктурата.
Новите правила не предвиждат електрическите тротинетки да бъдат регистрирани или водачите им да притежават шофьорска книжка.
"Актове могат да се издават и на ЕГН, не е задължително човек да има шофьорска книжка за да бъде санкциониран за нарушение", поясни Малина Крумова.
Пол е един от нарушителите на пътя според КАТ и също получава акт. Според него промените са необходими, но в тях има пропуски.
"Актът, който ми писаха беше за управление на нерегестрирано пътно превозно средство, след което аз отидох до КАТ и се опитах да си регистрирам тротинетката, но ми беше отказано. Първо няма начин, по който да се регирстира, няма регламент, дори да има такъв регламент няма формата за регистрационните табели, които да бъде използван за тротинетките", обяснява Пол.
Когато управляваме електрическа тротинетка трябва да се движим най-дясно на пътното платно. Шахтите обаче карат водачите да навлизат рязко в него.
Обсъжда се да има ограничение и за мощността на тротинетките, то обаче засега не се възприема от любителите на новите превозни средства.
"Ако в закон решение или каквото и да било друго има мощност означава, че до 2 години ние ще забраним всички тротинентки поради факта, че всички следващи модели са по- мощни", обясни Любомир Първанов.
А държавата ще разчита на санкциите и самосъзнанието, за да няма прекалено бързи водачи на тротинетки. Предвижда се новите правила да влязат в сила до 2020 г..