Повече реклами, но по-малко приходи. Това показват данните за миналата година, представени по време на 16-тото издание на форум на рекламата.
Като цяло рекламите през 2011 година са се увеличили с близо 5 процента, но реално рекламодателите са похарчили с 8 на сто по-малко. Основната причина е в безпрецедентен дъмпинг от страна на някои медии, отчитат от Българската Асоциация на комуникационните агенции.
"Тази голяма разлика е следствие на големия дъмпинг, който по-големите страхливци в медиите започнаха да правят", заяви Красимир Гергов, председател на Българската асоциация на комуникационните агенции.
Преди по-малко от месец bTV Media Group сезира комисията за защита на конкуренцията за нелоялна практика от страна на Nova Broadcasting Group, която предлага рекламно време на дъмпингови цени на подбрани клиенти.
"Безкрайното намаляване на рекламните инвестиции не позволява на медиите да се развиват и да имат пари за нови програми и нови продукции. Когато те се свият неимоверно, то тогава качеството се заменя с псевдо качество", смята Иво Цеков, изпълнителен директор на рекламна агенция.
По данни на Асоциацията на комуникационните агенции през 2011 година има намаление на рекламите навсякъде- телевизия, радио, преса и най-много във външната реклама, където постъпленията са спаднали с над 20 процента.
Единствено интернет медиите могат да се похвалят, че са в период на възход.
"След време интернет, телевизията и радио ще бъдат един голям облак, който ще обобщи интересите на хората да имат достъп до информацията по всяко време, на всяко място", смята Красимир Гергов.
От Асоциацията на комуникационните агенции прогнозират ръст на рекламния пазар с около 3-4 процента през тази година.