Спешен ремонт за още 5 виадукта по магистралите "Хемус" и "Тракия". Укрепването на съоръженията в лошо състояние трябва да започне на есен. В момента вече се работи по други 5 моста на същите магистрали.

Колоните на виадукт „Коренишки дол” на магистрала „Хемус” е усилени с кожух отвън, ремонтирани са и отвътре. И това е първият ремонт от построяването му. Според нормите обаче на такива съоръжения ремонтни дейности трябва да се извършват на всеки 8-10 години.

Снимка: АПИ

От октомври Людмил Любомиров отговаря за ремонта на виадукт „Коренишки дол”. Днес строителят ръководи 19 души, повечето от които са във въздуха. 

„Старият бетон махаме, до здраво се изчиства. Възстановяваме армировката, правим кожух в основата. Останалото го пръскаме с бетон. После има влагозащита”, обясни отговорникът на обекта Людмил Любомиров.

Снимка: АПИ

Освен отвън, колоните се ремонтират и отвътре, а състоянието и отвън, и отвътре строителят определя като еднакво лошо.

„Фугата на моста дълги години е текла, затова състоянието на колоните е много лошо. Деструктурирал бетон, ръжда по носещата арматура, вертикални пукнатини доста”.

Според Пътната агенция ремонтите сега ще предотвратят затваряне на стари участъци на „Тракия” и „Хемус” след 3-4 години.

Снимка: АПИ

„Следствие на лошата поддръжка и на недостатъчно доброто изпълнение от водите, които са проникнали в конструкцията и химикалите, които зимата се пръскат, довежда до това състояние”, заяви инж. Светослав Глосов, от Агенция "Пътна инфраструктура".

Снимка: АПИ

След месец трябва да започнат ремонти на още три съоръжения на автомагистрала "Тракия" и две на "Хемус".

Мостовите съоръжения в страната са над 200. Само ремонтите на виадуктите по автомагистралите ще струват над 130 млн. лв.