Над 33 на сто от жалбите са за проблеми с транспорта, основно свързани с поведението на авиокомпаниите спрямо клиентите. Почти толкова са и жалбите свързани с доставките на стоки и услуги. По-рядко проблеми има с туристически услуги и покупките на дрехи и обувки.

Напоследък, за да печелят повече, търговците залагат скрити такси, които потребителят трябва да плати, но които не са били посочени никъде от търговеца. Нелоялните търговци разчитат на това, че скритите суми не са големи и няма да бъдат забелязани от потребителите

Три четвърти от жалбите, свързани с транспортните услуги, са за възстановяване на разходи при анулиран полети или за загубен багаж. Част от тази статистика е и Лъчезар, които остава без багажа си във Венецуела 15 дни. Налага се да си купи всичко необходимо и да похарчи непредвидено пари:

„Грубо към 800 долара плюс причинените други, защото си похарчихме парите не можахме да отидем на няколко екскурзии - това е едно дълго планирано пътуване и скъпо”, разказа потърпевшият Лъчезар Стаменов.

Багажът му в крайна сметка пристига в България, но 2 месеца авиокомпанията отказва да му плати разходите направени заради загубата му. След намесата на потребителския център все пак успява да получи обезщетение.

В близо една пета от случаите пък проблемите са свързани с недоставена стока. Често потребителите получават продукт с размер или цвят, които не са поръчвали. Дефектите и нелоялните търговци също са причина за жалбите. Напоследък в мода се превръща обявяването на скъп продукт като бонус при покупка от определен сайт:

„В един момент обаче се оказва, че стоката основната пристига, а не пристига бонус продукта, който е доста скъп за цените на пазара”, заяви Ива Боцева, експерт от Европейски потребителски център.

„Не могат да докажат какво е имало в багажа, нямат свидетел нямат снимки и често от това се възползват авиокомпаниите, затова не слагайте ценни вещи в багажа за чекиране”, каза Игнат Арсенов.

Статистиката отчита, че близо в 23 на сто от проблемите са за недоставена стока. Често се получават и продукти с размер или цвят, които не са поръчвани. Дефектите и нелоялните търговски практики също са причина за жалбите. Напоследък в мода се превръща обявяването на скъп продукт като бонус при покупката от даден сайт:

„В един момент обаче се оказва, че стоката основната пристига, а не пристига бонус продукта, който е доста скъп за цените на пазара”, каза Ива Боцева.

Експерти съветват да не пазаруваме от търговец в мрежата, които има посочен само и-майл за контакт. А при съмнение в даден сайт да прегледаме форумите в интернет за оплаквания свръзани с конкретния търговец
За последната година получените жалби са над 450. От европейския потребителски център нямат право да обявявят имената на некоректните търогвци, но уточниха, че става въпрос предимно за търговци от Великобритания и Франция, от чийто сайтове българите най-често пазаруват.

Експертите съветват да не се доверяваме на търговец в мрежата, които има посочен само и-майл за контакт. А ако се усъмним в даден сайт, да прегледаме форумите за оплаквания свръзани с конкретния търговец.