След вчерашния протест под прозореца на Ивайло Московски, на който организирани от КНСБ и „Подкрепа” работници от БДЖ поискаха оставки, извинения, заплати и работни места, днес дойде ред за отговора на транспортния министър.
Сигналите за положителните промени в БДЖ изнервят до голяма степен синдикатите, каза той и добави, че не разбира тяхното поведение.
„Фактите са категорични - за последните месеци се стартираха няколко проекта за десетки милиони, от вчера действа и системата за сигнализиране,” заяви на пресконференция Московски. Министърът добави, че „Пътнически превози” могат да получат обновен подвижен състав през следващия програмен период. Новите спални вагони също влизат в експлоатация.
„Свършеното в железниците може да се види и пипне от всички,” заяви Ивайло Московски и подчерта, че при най-малкото съмнение за нарушения се вземат мерки, но посочи, че досега не е получил нито един такъв сигнал от синдикатите.
За сметка на това вчера министърът на транспорта каза, че всички уличени в криминални прояви в БДЖ са членове на профсъюзите. С това изказване бе свързан и един от призивите на протестиращите вчера служители на държавните железници, които поискаха извинение.
"Аз не съм казал нищо различно от фактите. Какво прави нощната смяна с туби и маркучи? Всичките до един са членове на синдикатите, нищо повече не съм казвал," обясни министър Московски.
Друго обвинение на железничарите беше отправено във връзка с картите за пътуване. Според Московски въпросът е решен. По негова информация между НКЖИ и БДЖ има неизяснени финансови взаимоотношения, които били в основата на проблема. „Нито за миг хората, на които се налага да пътуват, за да работят, не са пътували платено, техните ваучери и билети се осребряват,” заяви транспортният министър.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията увери отново, че тази година няма да има съкращения извън договорените по време на стачката през зимата.
На пресконференцията Ивайло Московски отчете и темата за приватизацията на „Товарни превози”. По думите му реалистичната цена на поделението зависи от пазара. „Всичко над 200 млн. лв. ще бъде успех,” посочи министърът и каза, че „Товарни превози” са на загуба в момента.