Спряната процедура за Лот 1 и 2 на автомагистрала „Хемус” може да се използва за преработване на проекта, премахване на скъпи съоръжения и намаляване на цената му. Това посочиха в студиото на „Тази сутрин” депутатите Менда Стоянова (ГЕРБ) и Мартин Димитров (РБ).
Припомняме, вчера премиерът Борисов разпореди спиране на обществената поръчка, като първоначалната версия беше, че причината е липса на пари, но самият министър-председател каза, че е искал да премахне съмненията, че 60-километровият участък неправомерно е бил даден за строеж на фирми на Делян Пеевски и Валентин Златев.
Пътят от Ябланица до Ловеч се оказа двойно по-скъп от първоначалните разчети и обединенията около „Джи Пи груп” и ПСТ трябваше да получат близо 800 млн. лева.
„Мен като икономист ме притеснява, че няма да имаме европейско финансиране за АМ „Хемус” и цялата сума ще трябва да дойде от бюджета, притеснява ме, че сумата е сериозна. Притеснява ме, че всичко това ще бъде финансирано от нашия бюджет. Това спиране може да се използва до оптимизиране на проекта”, заяви Стоянова.
Тя подчерта, че е едно да имаш проект със скъпи съоръжения и друго те да бъдат избегнати, даже и при увеличен километраж.
Димитров подчерта, че трябва да се проследи какво ще се случи след спирането, защото очевидно без падане на цената то ще се окаже лош ход.
Емил Димитров от Патриотичния фронт на свой ред заяви, че „държавата се управлява по слухове” и няма никакво основание за прекратяването на процедурата.
Димитър Горов от БСП призова: „Ако премиерът знае кой не трябва да изпълни поръчката, да каже кой трябва”. И запита ако има нарушения при възлагането и избора на изпълнител, ще има ли наказани.
По думите му станалото с "Хемус" е резултат от липсата на общ план за инфраструктурата у нас. Той заяви, че "един бизнесмен, който се занимава с футбол" сега е започнал да изготвя такъв план и може би ще има още спрени големи проекти.