Няма закъснения или оскъпяване по проекта за строителството на магистрала "Тракия", както и по други инфраструктурни обекти – спазват се и сроковете, и бюджетът. Това уверение направи от парламентарната трибуна Лиляна Павлова, регионален министър, в отговор на запитване на съпредседателя на ПГ на Синята коалиция Иван Костов.
„Верни ли са обвиненията, че са вложени некачествени материали от намиращите се наблизо ТЕЦ-ове „Марица Изток? Допълнително правите и разходи за магистралата – вие оскъпявате - с колко, откъде”, попита от Костов във връзка със строителството на Лот 3 от аутобана и добави: „Дано проблемът е бил в само рецептата на асфалта”.
Павлова от своя страна увери, че не може да става въпрос нито за оскъпяване, нито за лошо качество на строителството и напомни, че цялата информация по проекта е публична. Тя все пак призна, че тъй като държавата поема разходите по подобни инфраструктурни обекти, а те после се възстановяват от ЕК, известни закъснения не са изключени.
„Всеки един бенефициент по Оперативна програма „Транспорт” има ангажимент първо да заплати разходите, след което се декларират пред управляващия орган, който ги сертифицира към Европейската комисия и тя ги възстановява. Това се случва три пъти годишно. Нормално е този процес да отнема известен период от време. Ние имаме авансови средства за извършване на плащанията към изпълнителите”, обясни Лиляна Павлова.
По думите й изплатената сума за 2011 г. е била 215 милиона лева. „Изцяло се възползваме от наличните европейски средства. Общата стойност е в размер на почти 500 милиона лева. Има 200 милиона лева спестени средства, с които можем да сключим договори за други проекти”, подчерта още министърът.
Относно намека от страна на Костов за лошото качество в някои участъци на „Тракия”, Павлова заяви: „Надявам се да сте минали по участъка на Лот 2, по него няма лоши участъци и отговаря на всички технически параметри. По Лот 3 имаше констатирани пропуски, но това е работата и на пътната агенция - да контролира качеството на строителния процес”, каза още Лиляна Павлова и подчерта, че до момента по магистралите са направени над 8000 изпитания, проби и проверки, за да се гарантира качество по време на строителство.
Регионалният министър обърна внимание и на проблема с възстановителните дейности в Пернишко след силния трус на 22 май. Павлова увери парламента, че в рамките на следващите девет месеца мостът на р. Струма при село Рибник ще бъде възстановен.
„Експертното заключение е, че падането се дължи на речна ерозия. Агенция „Пътна инфраструктура” кандидатства за осигуряване на ресурс – около 8 милиона лева. Надявам се при добра мобилизация и добри условия част от дейностите да бъдат направени още тази година”, допълни министърът.