Решението на Министерски съвет за пренасочване на 20 млн. лева от инфраструктурата към социалния сектор граничи с популизъм, от който всички трябва да бягаме. Така бившият регионален министър Лиляна Павлова коментира пред Агенция „Фокус” решението на служебния кабинет да задели повече пари – 41 млн. лева, за най-нуждаещите се българи, като половината от тях ще се осигурят за сметка на средствата за магистрали.

Въпреки, че от правителствената пресслужба вече увериха, че заделените 20 млн. лева няма да попречат на строителството на аутобаните „Хемус” и „Марица”, Павлова определи решението от „Дондуков” 1 като „голяма изненада за мен в негативна посока”.

„Това е в разрез с поетия ангажимент от служебното правителство, че даването на тези помощи няма да е за сметка на инфраструктура. Ако разгледаме отнетите 20 млн. лева., които са насочени за изграждането на големите автомагистрали „Хемус” и „Марица”, ще открием преки и косвени загуби за държавния бюджет, като това ще намали и реалния ефект от тези помощи”, каза ексминистърът.

Тя обясни позицията си и с конкретен пример. „Нека да го обясним така – при известни инвестиции в строителство на инфраструктура, особено сега, в пика на строителния сезон, големи фирми, които изграждат магистралите, предоставят работа на голям обем от работници. При това положение обаче, фирмите няма да наемат необходимия брой работници, като дори ще освободят сегашните работници на обектите и това веднага означава поне 2000-3000 работници да останат без работа. Най-малко 200 000 души – строителни работници и техните семейства, ще останат без доходи и ще отидат и те на „опашката” за социални помощи”, разясни подробно Лиляна Павлова.