Народното събрание подкрепи законопроекта за ратифициране на Споразумението между правителството на България и правителството на Полша за осигуряване на логистична подкрепа за самолети МиГ-29.
БСП, "Атака", един независим депутат и един от БДЦ бяха "против", а от АБВ се въздържаха.
По време на дебатите военният министър Николай Ненчев увери, че ремонтът ще бъде извършен, без да бъдат накърнени интелектуалните права на трети страни.
От полска страна са уверили нашето министерство, че всички вътрешно-правни процедури, необходими за влизане в сила на споразумението са приключили.
То беше подписано във Варшава на 22 октомври.
Параметрите на документа са следните: ремонт на шест двигателя, временно ползване на два полски двигателя - за две години и 200 летателни часа.
Стойността на сделката възлиза на 6,138 млн. евро, като за един двигател са 1 023 000 евро. Срокът за експлоатация на двигателите след ремонта е 350 летателни часа, а пълната гаранция – две години.
Двата полски двигателя ще бъдат предоставени за ползване в срок от 20 дни от подписване на споразумението и влизането му в сила.
Първите два ремонтирани двигателя ще бъдат доставени за срок от 20 дни от подписване на споразумението и влизането му в сила. Следващите ще бъдат доставени след 11 месеца.
Сблъсъците по време на дебатите бяха по линия "атлантици срещу русофили".
"Ако ви се развали мерцедесът, в завод на "Трабант" ли ще го ремонтирате?", запита Атанас Зафиров от БСП.
"Договорът се сключва, за да се харесаме на американците и заради комисионната от поляците", каза независимият Велизар Енчев.
Радан Кънев ги апострофира: "Като даваме пари на разни руски мекерета, те после създават олигархични империи и атакуват България".
„Гарант за качеството на ремонта ще бъде полското Министерство на националната отбрана, респективно държавата въз основа на утвърдените от нея органи по качеството на национални документи”, допълни Ненчев.
„В Министерство на отбраната беше извършен анализ на рамковото споразумение с РСК „МиГ” за техническото съдействие при поддръжката и експлоатацията на българските самолети”, допълни още ненчев.
По думите му Полша е единствената държава, която отговаря на изискванията за ремонт на руските самолети.