„Назначил съм одит, който да установи дали има подадени сигнали за инцидентите край село Атия и дали са подадени искания за изграждането на пасарелка там”, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в предаването „Тази сутрин”.
Преди дни на това място беше убито 16-годишно момче, което пресичало пътя Бургас – Созопол, за да отиде на училище. Това предизвика протест на местните жители.
Въпреки твърдението, че до АПИ и министерството не са достигали сигнали за този участък, bTV разполага с документи от жители на Атия и околните населени места, които показват, че многократно са подавани жалби с искания за изграждането на по-безопасен начин за преминаване през пътя.
„Вече започна проектирането на пасарелка, тя ще бъде изградена до лятото, ще има и асансьорни уредби”, поясни Нанков. Той допълни, че спирката на градския транспорт също ще бъде изместена в населеното място.
„Трябва да си дадем сметка, че не държавата натиска газта, нито натиска спирачката. Факт е, че там имаме знаци и пешеходна пътека”, каза още Нанков.
Той допълни, че действията от страна на министерството ще бъдат да се завършат по-бързо инфраструктурните проекти из цялата страна, които трябва да гарантират сигурността на гражданите.
„Участъкът край село Микре е един от най-добрите пътни участъци. Това е изцяло ново трасе с мантинели, знаци, маркировка”, каза Нанков по повод другата тежка катастрофа с незрящи, която стана в близост до селото.
„Не може да имаме полицаи и камери на всеки ъгъл”, категоричен е министърът.
Изграждането на тол системата
„Може би тол системата трябваше да мине под един друг ред – като политика, свързана с националната сигурност, за да избегнем процедурите по обжалване”, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в предаването „Тази сутрин”.
По думите му именно това обжалване и забавило изпълнението на поръчката.
„След година и половина мъки вече сме в необратима фаза – имаме избран изпълнител, минахме през първа инстанция, очакваме, ако има и втора, след приключването ѝ, ако решението е на наша страна да сключим договор с изпълнителя”, поясни Нанков.
Според изчисленията на регионалното министерство новата тол система ще генерира над 1 млрд. лв. приходи, което е три пъти повече от настоящите приходи.
„Изработването на системата ще струва 150 млн. лв. В рамките на три години по 50 млн. от приходите и ще я изпратим. Това са заложените параметри”, поясни Нанков.