Насилието в училище се пренася в интернет. Кадри в социалните мрежи предизвикаха реакции не само на потребители, но и на пловдивската полиция, която започна проверка.

Снимка: btvnovinite.bg

Знае се, че ученици от пловдивската строителна гимназия причиняват травма на свой съученик, в опит да копират друг клип от интернет.

Снимка: btvnovinite.bg

„Едното от момчетата е показало смешка в „Ютуб“ – един скача, а други двама го удрят отстрани“, разказва Марияна Спасова, директор на ПГАСГ „Арх. Камен Петков". 

В клипа деветокласниците молят съученика си да подскочи. Трима ученици, двама шегаджии и едно дете в болница – това е резултатът. 

Снимка: btvnovinite.bg

„Моят син не е знаел, че има такъв клип и, ако е знаел, нямаше да се съгласи да скочи", казва майката на пострадалото момче Надежда Кирчева.

Снимка: btvnovinite.bg

Детето ще претърпи две операции и ще се възстановява половин година. А авторите на шегата сега си имат работа с полицията. 

Тийнейджърите едва ли са се замислили за последиците от клипа. Според психолози водещо е желанието да се сподели нещо, което ще им донесе харесвания и популярност. 

За 12 години работа с деца психологът Елена Мечева установява, че те приемат  коментари на своето творчество. Но само положителните.

Снимка: btvnovinite.bg

„Когато не им харесва, са склонни да я пренебрегват и да казват: Той го казва, защото ми завижда или не ме харесва“, обяснява Мечева

С предизвикателства, имитации и скечове, влогърите Илиян SANDEFF и Стела вече имат над 250 000 последователи.

Снимка: btvnovinite.bg

„Според мен концепцията в „Тикток“ е да има кратка продължителност на видеата, защото наистина човек, особено подрастващите, вниманието им много трудно им се задържа“, смята Илиян.

Снимка: btvnovinite.bg

„Правете нещата за ваш личен кеф, а не за да сте популярни на всяка цена. Просто се забавлявайте“, съветва Стела.

Според психолозите, кого ще имитират децата, решаваща роля имат родителите.

Кой, защо и какво публикува в интернет?

  • Всеки трети потребител по света е под 18 години от общо 4 милиарда и половина в мрежата.
  • Най-активни в социалните мрежи са младежите от 16 до 25 години.
  • В България 97% от децата ползват интернет, това е установено още през 2017 г.

Данните обобщават от Националния център за безопасен интернет.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement