Министерството на туризма ще разпрати като благодарност 400 хил. картички до чужденците, избрали България като дестинация това лято.

На лицето на картичката са стенописи от Рилския манастир и Казанлъшката гробница, а на задната страна с почерка на министър Николина Ангелкова е написано на английски език: „Благодаря, че избрахте България“.

„Това изречение – „Благодаря, че избрахте България“, е малко от гледна точна от нискостоящия до по-високостоящия“, коментира пиар специалистът Максим Бехар.

От Министерството на туризма (МТ) обясняват инициативата си като стъпка за имиджа на България, предлагаща най-високо качество туристически продукт. Гостите, които ще получат специалната картичка, ще бъдат избрани на случаен принцип.

Снимка: bTV

Но картичките няма да прикрият клиповете в интернет за мръсната вода в Ахтопол, Варвара и Синеморец, например.

За да може положителното послание за българския туризъм да изпревари клиповете, които показват неговите слабости, експертите съветват благодарността да бъде електронна, вместо хартиена.

„Много по-ефективната комуникация е по имейл – смята Бехар. – С една хубава картинка или хубав текст ще има много по-голям ефект, отколкото с изпращането на тези картички, които вероятно голяма част от тях няма да стигнат до абонатите си“.

Докато лепят марки от Министерството на туризма, могат да помислят и за модерен клип, който рекламира България, съветват още специалистите. Защото клиповете, които помните от това лято, са тези, които наистина другаде няма как да се видят – вицепремиер като основно действащо лице в нощния живот по морето. Засега това е по-запомнящата се картичка от българското лято 2017 г.

Междувременно министър Ангелкова съобщи, че отпечатването на картичките ще струва между 0,06 и 0,07 лв. Общата стойност на поръчката от 400 хил. картички ще бъде между 24 и 27 хил. лева.

Идеята да изпратим тези картички на чуждестранни туристи, които са посетили нашата страна, дойде от това да покажем лично отношение към тях. Смятам, че такъв жест със сигурност е по-различен маркетингов подход и по-различно представяне на нашата страна, свързано с личното докосване на тези туристи“, каза тя пред Агенция „Фокус“.

Визията е одобрена от Експертния съвет по маркоиздаване към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. „По този начин направихме картичка с изображения, които достойно да представят културно-историческото наследство на България. Смятам, че дизайнът се получи много добре. Представяйки ги във формата на кръгове, които са символ на вечността и безкрайността, това допълнително дава представа за корените на нашата страна“, допълни Ангелкова.