След тежката катастрофа на АМ „Струма“, при която загинаха 45 души, актуален стана въпросът подготвени ли са автобусните шофьори и превозните им средства за рисковите ситуации на пътя.

Всеки пътнически автобус трябва да бъде оборудван с аварийни чукчета. Освен автоматично, вратите на превозното средство могат да бъдат отворени и механично.

В автобусите има пожарогасители, но не и противопожарна система. Въпреки огромното количество гориво в автобуса се смята, че то не може да предизвика взрив.

Обемът на резервоара за гориво на стандартен автобус е между 500 и 700 литра. Гръм може да предизвика голямото налягане в гумите.

Често се налага шофьорите да карат допълнително. Дори и двама водачите не успяват да се наспят понякога.

Проблем при пътуванията зад граница е дългият престой на граничните пунктове. Дневният преход може да се превърне в нощен, а шофьорът да е само един. 

16 учебни часа – толкова са предвидени, за да придобием една от най-тежките и отговорни шофьорски категории. Часовете масово се дават фиктивно, за да е по-евтин курсът. Контрол няма, техниката е стара, а школите, които изкарват курсисти на магистралата са малко, разказват инструкторите.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement