Почти всяка изпита бира у нас е дело на български пивовари, сочат данните на Съюза на пивоварите в България (СПБ).
С днешна дата в страната работят 39 пивоварни, които на годишна база общо произвеждат около 180 различни марки и асортимента бира. В активния бирен сезон от април до септември всяка минута се произвеждат 1100 л пиво.
Безусловно лагер бирата тип Pils продължава да е с най-висок пазарен дял от 93-95%. Всеки трети българин е убеден, че пивото е подходящо за него питие, а при активните консуматори това мнение споделят 55% от респондентите.
За поредна година спадат продажбите на бира в пластмсови опаковки, като през миналата година делът им е 52%. Продажбите в кенове са 23%, в стъклени бутилки – 21%, а в кегове – 4%.
През 2021 г. пуснатите на пазара ПЕТ бирени бутилки са с 1206 тона по-малко в сравнение с количествата за 2020 г.
Според експертите при реализацията на бира около Великден се очертават интересни тенденции. През 2019 г. продажбите на пиво се повишават с 16% в стойност и 15% в обем, но през 2020 г. има спад за периода на великденските празници спрямо 2019 г. от 13% в стойност и 14% в обем.
През 2021 г. категорията отново се връща към ръста, като през великденския период продажбите на пиво се повишават с 21% в стойност и 16% в обем.
Прогнозите за тази година са, че тенденцията за ръст в пазаруването на бира ще се запази.