Ски курортите вдигат цените на картите за новия зимен сезон. Една от причините - по-високото ДДС на услугите в сравнения с миналата година, когато все още имаше облекчения заради пандемията от COVID-19.

В Банско при предварителната разпродажба сезонната карта е 1700 лeва, миналата година същата е струвала 1500.

В другия популярен курорт – Боровец, дневната лифт карта сега е 90 лв. Това е била и стойността ѝ миналата година, само че в активния сезон.

Кратък е срокът на предварителната продажба в Пампорово, където дневна карта на цена от 82 лева може да се купи до 31 октомври.
Миналата година същата е била на стойност 75 лева.



Очаква ли се драстично повишение на цените с началото на активния зимен сезон? Отговорът потърсиха Мариета Димитрова и стажант-репортерът Катерина Семерджиева.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Вече 5 години Мартин избира да прекара зимната си ваканция не в родната Северна Македония, а у нас. Въпреки повишените тази година цени, той не се отказва от българските ски курорти.

"Ще се отрази, може би не на нас, но на ски центровете, няма да има много хора. Ще видим дали ще посетим Боровец, Банско или Пампорово", казва Мартин.

С връщането на 20% ДДС на туризма, лифт картите се очаква да надвишат 100 лева в големите ни зимни курорти.

„Минавайки една психологическа граница от 100 лева, със сигурност ще повлияе негативно, особено на българския турист, но се надяваме да запазим тези данъчни облекчения, които ги имаше миналите години", коментира Константин Занков от Института за анализи и оценка на туризма.

"Ако се запази 9% ДДС-то, ние ще имаме възможност да запазим цените същите като миналата година“, посочва Мария Шейнова от „Бороспорт“.

"Всичко зависи от това, как ще се обърне внимание на това 9-те процента, които сега вече стават 20 %. Така, че при всички положения ще има повишение на цената на дневната карта. Миналата година беше 96 лева", посочва Иван Обрейков, маркетинг директор на „Юлен“.

По-скъпите карти този сезон се дължат и на високата цена на електроенергията, горивата, поддръжка и съхранение на машини, работни заплати и инфлацията.

Въпреки притесненията на бранша и туристите, подготовката за ски сезона продължава. 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK