Всички електронни бюджетни разплащания влизат в междуведомствена система в помощ на администрацията. Министерството на финансите повлича крак и започва да „налива” ежедневно информация от 1 юли, а всички останали стартират от 1 август. Към тях трябва да се присъединят и първостепенните разпоредители с бюджетни средства.
Системата за електронни бюджетни разплащания (СЕБРА) ще показва разходите в детайли за всяка една агенция в държавата. Така ако има необичайни процеси - например забавяне на заплатите в някоя държавна структура, ще могат да се задават въпроси, адресирани към конкретния отговорен.
В нея ще се вижда и на коя дата кой платец какви плащания е извършил и към кой получател. Всяко оторизирано лице ще има определено ниво на достъп в системата и в нея ще се влиза с парола. Ще се пази и архив кой кога е влизал в СЕБРА и какви операции е извършил в нея.
Видимо ще бъде и всяко едно платежно нареждане в държавата като вид и основание. Ще се отчитат едновременно и разходите, и средства, които се връщат към отделните публични органи.
Личните данни остават защитени по закона и дори при уреждане на трудовите правоотношения те да се посочват и да присъстват в платежните нареждания, то счетоводствата на отделните държавни структури ще са длъжни да ги съхраняват така, че никой да няма достъп до тях.
Въвеждането на системата бе коментирано от заместник-финансовия министър Владислав Горанов като необратима стъпка в посока прозрачно управление.