Държавата започва изграждането на големия пътен проект през Кресненското дефиле в най-кратки срокове. Днес редица неправителствени организации настояха за незабавни мерки по изграждане на по-сигурно трасе.
Кресненското дефиле е определяно като едно трасетата на смъртта у нас. Участъкът е дълъг 15 км, но черната статистика е наистина стряскаща.
Катастрофите са 270, загиналите са 25 за периода от 2012 г. до 2016 г.. Затова и редица експерти и НПО настояват незабавно да се започне процедурата по разширяване и обезопасяване на това трасе.
Всеки ден забавяне на строителството на магистрала "Струма" е причина за все повече загинали и още тежки катастрофи, алармират от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Експертите предлагат трасето от Гърция към София да се изнесе на изток от вече съществуващата инфраструктура По този начин се разделят пътните потоци и пътуването става доста по-безопасно.
Държавата е на същото мнение. Тунел през дефилето няма да се строи.
Екологът Андрей Ковачев, който беше блъснат от автомобил в дефилето заедно с алпиниста Боян Петров, е срещу намерението на държавата за две еднопосочни трасета от и към Гърция.
Според него единственият изход е дефилето да си остане локален път за местните, а за туристите магистрала извън дефилето.
От регионалното министерство отново припомниха, че ако проектът не започне до средата на 2019 г., България ще загуби цялото финансиране от Европа, предвидено за магистрала "Струма".
Катастрофите по трасето Благоевград – Сандански в периода между 2012 г. и 2016 г. са близо 900, загиналите са над 50.