Колко е срокът на годност на една магистрала? Най-новата отсечка на „Тракия“, тази между Стара Загора и Карнобат, вече е за ремонт.
Тя е открита преди 8 години, но вече е на вълни.
Другата отсечка - между Стара Загора и Чирпан пък, която е открита през 2007 година, реално в момента се строи отново.
Защо предупрежденията на експерти в бранша не са взети предвид?
Открита преди 8 години отсечката на АМ „Тракия“ от Стара Загора към морето вече е на вълни.
Експертите Владимир Канев и Снежана Ангелова са част от консултантската компания, наета от държавата, когато тази част от аутобана се строи с европейски пари по програма „Транспорт“. Техен доклад от времето на строежа предвижда дефектите днес.
„При проверките на място ние като екип, със всичките специалисти, бяхме задължени да проверим спазват ли се тези технически изисквания. И ще дам един много съществен пример как те не се спазват. В техническите изисквания в договора се казва, че хумусният слой, целият хумусен слой, трябва да се изземе, защото ако остане не иззет и не бъде заменен след това може да има проблеми, именно пропадане на самата пътна настилка“, коментира Канев.
Според доклада на експертите хумусният слой не е премахнат, не е отстранен проблема с подпочвените води и са вложени. „Ние видяхме, че нищо от това, което експертите от екипа предписаха да бъде свършено, нищо просто не беше направено. И оттам нататък, ако трябва да бъда съвсем точна, след този доклад на нас ни прекратиха договора“, казва Ангелова.
Според вече освободения член на управителния съвет на АПИ Иван Досев Пътната агенция е отстранила проблемите и сегашните дефекти са нормална последица от 8 години експлоатация.
„Българинът очаква, че нещо като се направи, никога не трябва да се ремонтитира. На отсечката, където има най-много проблеми, между 240-ти и 260-ти километър в момента се планира ремонта. В процес на остойностяване е и не може да се каже все още колко ще струва“, казва Досев.
Според експерта Канев само подмяна на асфалта няма да реши проблема с вълните.
Вече се предвижда ремонт и на тази част от магистрала Тракия. А най-много проблеми се забелязват в района на Ямбол.