Пуснаха движението по новия участък на автомагистрала „Струма“, който включва и тунел „Железница“. Така пътуването до Гърция през ГКПП „Кулата“.
Съоръжението е с дължина около 2 км и е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Заедно с отсечките преди и след него в експлоатация се въвеждат още 5 километра автомагистрален път.
Тунелът е с две отделни тръби за движение. Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини. В случай на пътен инцидент или затваряне на една от тръбите те ще се използват за безопасно извеждане на пътниците.
Изграден е и обслужващ път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река и подпорна стена.
Освен плюсове, властта видя и проблеми с пускането на новата отсечка от АМ „Струма“.
„На първо място въпроса, какво правим с обходния път край Симитли. Как тапата, която беше при Благоевград, ще се премести при Симитли, ще бъде преодоляна“, коментира при откриването председателят на Народното събрание Росен Желязков.
Според премиера Николай Денков и регионалния министър Андрей Цеков скоро ще бъде решени и проблема с трасето, което трябва да мине през Кресненското дефиле.
Цеков допълни, че от магистралата остават 26 км между Симитли и Кресна, за които през следващите 2 седмици очаква решение. Той изрази надежда през 2027 или 2028 г. да има пълноценна магистрална свързаност между София границата ни с Гърция, както и съществена завършеност на връзката, която да отведе трафика до румънската граница.