Съжителството с централата на „Атака” донесе на Националната опера много боклуци и неприятна миризма. Артистите в тетралогията „Пръстенът на нибелунга" репетират през последната седмица между боклуци, празни шишета, кутии от пици и мирис на урина.

„Ситуацията е меко казано скандална, унизителна, ужасяваща”, „Абсолютно безобразие”, коментираха хора от трупата. „До парадния вход на операта има една огромна локва с урина, да ме извини публиката ви, която носи такава невероятна смрад по цялата улица, че е невъзможно човек да мине без да му се прегади или преповръща”, описва ситуацията солистът Николай Петров.

Балетистът Тодов Ангелов заяви, че стъпвайки на плочка се оплискал до над коляното. „Продължих още няколко крачки и се осъзнах, че от два три дни не е валяло. Пипнах си крака, помирисах го, не беше дъжд. Урина.”

Петров заяви още, че след като лидерът на "Атака"събира толкова хора и ги обгражда с полицаи, то нека предвиди елементарни хигиенични условия - да им наеме фирма, да им докарат химически тоалетни.

В тази обстановка Националната опера се готви за първи път да представи пред публика цялата Вагнерова тетралогия „Пръстенът на нибелунга". По думите на солиста Петров ситуацията пред сградата на операта е „стълпотворение от хора с идентични външности, които стоят пред операта и люпят семки. Отпред има купища празни кутии от пици, празни шишета от вода и купища семки”.

„Не може това да се допусне, пред Националния театър да се развяват парчета пица и бутилки и всякакви истерии. И считам, че от лидера, който ги ръководи, зависи да се разреши този проблем”, категорична е солистката Мариана Цветкова. Ангелов и Петров добавиха, че в съблекалнята се чуват крясъци и патриотични песни. „Никой няма против тези патриотични песни, но ние репетираме Вагнер”, каза още солистът.

В операта подготвят тетралогията цели четири години. Последната седмица от репетициите обаче е изключително напрегната.Полицейските блокади пречат на трупата да дойде на работа, пречат й и да си отиде. „Трябва да чакаме да разбарикадират, пък има жени, които се притесняват”, смята балетистът Ангелов.

Всяка сутрин почистването на мръсотията пред сградата отнема часове. Същевременно за представленията има закупени билети от чужбина още преди месеци. Сред гостите ще са критици от Русия, Австрия и Германия.

„Не мога да си представя не само за чужденците как ще се червя и как ще им обяснявам, но и мисля и за нашата публика, защото има по-възрастни хора, които са любители на операта. Как ще дойдат като деветката ще бъде спряна”, чуди се Ана Богдарова, която се занимава с международни отношения

От операта са изпратили писмо до лидера на "Атака" Волен Сидеров, но отвор нямат. Говорили са и с кмета на София, с началника на полицията и министъра на културата. Но окончателно решение на проблема няма. Първата част на пръстена - „Рейнско злато", ще бъде представена днес. „Представяте ли си как ще влезе публиката в събота в шест часа, когато на стълбите ще има момчета с къси панталони и голи глави, които люпят семки”, възмущава се Николай Петров.

Пламен Карталов, директорът на Националната опера, опитал в петък вечер да покани протестиращите от Атака на репетиция на „Зигфрид". „Щяхме да облагородим едни диви физиономии, не знам. Но това са едни хора, които не знаят защо са насядали и налягали пред нашия храм”.

Низките страсти и жаждата за власт от Вагнеровия „Пръстен на нибелунга" странно кореспондират с амбициите на партията, която съжителства с операта. Паралелът между двете прави художникът Николай Панайотов, който от 23 години живее в Париж. „Правим нещо, което е изкуство, а тук на улицата има една варварска, крайна, дива хунска тълпа, която може би е крайното негативно, как да кажа, най-ниско изпълнение, което човек има. И ние тези две неща ги виждаме на едни адрес на улица Врабча”, е позицията на сценографът Николай Панайотов.

В рамките на седем дни в операта ще бъдат представени и четирите части от пръстена. Нещо, което дори в света се случва рядко, на Балканите за първи път.