Десетки километри от пътищата стоят необезопасени след извършени ремонти. И са опасни, алармира Асоциацията за защита на потребителите със сигнали до Пътната агенция и другите отговорни институции.
Оттам посочват близо 40-километрова отсечка от пътя София - Варна, край Търговище, без маркировка, мантинели и знаци.
Необезопасени опасни участъци има и в района на Ихтиман, Белово и Костенец - виждате ги на екрана - и това е предпоставка за инциденти, твърдят от Асоциацията.
Оттам посочват, че като възложител на ремонтите по републиканската мрежа, Агенцията за пътна инфраструктура не упражнява достатъчен контрол върху изпълнителите по обектите. Наш екип се натъкна на още един случай в района на Симитли.
Близките на семейство Кипрови почти всекидневно минават между селата Полето и Брежани.
„Аз всеки ден на дъщерята ѝказвам да карат с 20 км на тия завои, при малко слана, айде аз не оставям колите без гуми, но има хора, които нямат пари да си купят зимни гуми и белята ще стане много бързо. Тука има пропасти по 50, 60, 70 метра“, казва Кипро Кипров.
Участъкът е с нов асфалт, старите мантинели са демонтирани, а нови липсват. Минаването по този път е игра на руска рулетка. Миг невнимание и последствията могат да бъдат фатални.
Преди месец от общината изпратили писмо до Пътната агенция.
„Отговорът е, че няма финансиране за изграждане на предпазните съоръжения, така наречените мантинели“, казва кметът на село Брежани Благой Стефанов.
В съседното село Полето ремонтът е лишил участъка от тротоари.
„Идва зима, идват поледици, всички хора, които пътуват тука по селото, няма къде да ходят тука по тротоарите, ходят по главната улица“, коментира кметът Иван Манчев.
От Пътната агенция отговориха за bTV, че пътят все още е в ремонт и мантинели все пак ще има, но не уточниха кога. Защото необходимата сума била над разрешената стойност по договора и търсят законови възможности за поставянето им.
За участъците при Търговище, Ихтиман, Белово и Костенец липсват средства. А отсечките в ремонт са сигнализирани с пътни табели. отговориха от АПИ.